יום חמישי, 8 בפברואר 2018

אקוורלים בשולי היות - שירים



אקוורלים בשולי היות
שירים
מאת: רלי דיבנר

עורכת: שילהב קסט

הוצאת "עקד"
******
114 עמודים, 67 ש"ח




אל ספר שיריה השלישי של המשוררת רלי דיבנר 'אקוורלים בשולי היות' יש לפנות בציפייה כמוסה לחוויה ייחודית של מבט נשי מלא, רך, מעוגל בקצותיו, אך חודר ממדים. ספרה של המשוררת מביא עמו בכנפיו טווח התבוננות רגשי רחב יריעה. מילים נארגות בתחושות – ימים, זמנים ומצבי קיום אנושיים נרקמים אל מול טבע משתנה.

האקוורל השירי הינו יצירה חד-פעמית. קצבו האיטי והסוחף מסוגר בתבנית קבועה ומחייבת של מספר שורות שיר לתוכן נוצקת אמירתו של המשורר. האקוורל סוחף את הקורא בעצם עוצמתו אל רגע אחד מול ההוויה. רגע בו האדם רואה את היקום ועצמו בתוכו כאחד. זהו רגע פנינתי במובהק, בו נצנוצה של החוויה מועבר בחזקה ורכות אל המבנה המצומצם שאינו תלוי מקום או זמן. זוהי חוויה שיש להפוך אמן ההתבוננות והמילה המזוככת על-מנת להביאה לידי קיום שלם בשירה.

שירתה של רלי דיבנר מתעצמת והולכת בספר שלישי זה לכלל אקוורליות מרהיבה. הראייה האישית הסובייקטיבית העולה מן השירים הינה רחבה ופועמת חיים, נשית ואנושית בה-בעת. המבט הארס-פואטי שהובהר בספריה הקודמים הופך למרכז כתיבתה בספר זה ומהווה הנאה ייחודית למבקש מסע אל תוך היש.

מֵחוֹף אֶל חוֹף

רַצֵּי גַּלִּים נוֹשְׁמִים

שִׁירַת הַבָּתִּים

נִשְׁמַת הַיֵּשׁ

כְּאַקְוָרֶלִים

בְּשׁוּלֵי הֱיוֹת

רֶלִי דִיבְּנֶר (וולפסון) – ילידת תל-אביב. גדלה בחיפה. בוגרת החוגים לספרות כללית ופילוסופיה באוניברסיטת חיפה. בעלת תארי מ.א. בספרות אנגלית ובתקשורת מנהלית. מתגוררת בברוקליין מסצ'וסטס. 'אקוורלים בשולי היות' הוא ספר שיריה השלישי. 'מחוף אל חוף', ספרה הראשון (2012) ו'שירת הבתים', ספרה השני (2016) יצאו לאור בהוצאת עקד.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה