יום חמישי, 23 בנובמבר 2017

בוסית של יום ראשון





ספר חדש:

בוסית של יום ראשון



סיפורי חיים של עוזרות בית בישראל

מאת: רחל שגיא

פרדס הוצאה לאור
*******

190 עמ' – 79 ₪

מה מספרות עלינו עוזרות הבית שלנו ? איך הופכת אשה לעוזרת בית ? איך היא שורדת בבית לא לה, מפרנסת משפחה, מגדלת ילדים בתקווה שלא ימשיכו בדרכה ?

רחל שגיא מציגה סדרת מפגשים מרתקים עם נשים שמשתוקקות להשמיע את קולן. הן מספרות את סיפורן בפתיחות, במלים חריפות, כואבות,  משעשעות ומלאות חיות. הן שואפות לגאול את חייהן הייחודיים מן האלמוניות והשכחה שמרביתנו נידונים לה, שהן עמוקות וכואבות עוד יותר עבור נשים  שמבלות את ימהן עם סחבה בידן, מקרצפות בתים של אחרים.
איך משתקפת החברה הישראלית מנקודת המבט הייחודית הזו ?  צפון ודרום, דתיים וחילוניים, ילידי הארץ ועולים חדשים, עיירות וכרכים – כל  אלה מצטיירים באופן מורכב ורב ממדי; משפחות ישראליות מכל הסוגים והגוונים, משפחותיהן של העוזרות ואלו של המעסיקים – שמוצגות לעתים  באטימות לבן, בנצלנותן ובאדישותן העניינית, ולעתים במלוא אנושיותן, עד כמה שהדבר אפשרי במסגרת מערכת יחסים בין עוזרת למעסיקה.


ד"ר רחל שפירא עוסקת במחקר חינוכי ובהנחיה ברשות המחקר של מכללת לוינסקי לחינוך ובמכון מופ"ת.  פירסמה מאמרים רבים בכתבי עת אקדמיים והייתה שותפה לעריכה ולכתיבה של ספרים אקדמיים העוסקים בהכשרת מורים ובחינוך. פרסמה את ספר הלימוד סטטיסטיקה ושיטות מחקר: בגובה העיניים בהוצאת אוניברסיטת בר אילן. ספר  שירה להיות אחת יצא לאור בשנת 1992 בהוצאת במות לספרות ואמנות ליד עקד, וספר הפרוזה להיות אמי ראה אור בשנת 2016 בהוצאת עולם חדש. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה