יום שישי, 26 בפברואר 2016

הגנה עצמית



הגנה עצמית


מאת: אוריאל לין


עריכה לשונית: מיקי כץ

עריכה ספרותית: ורד לוי-ברזילי

הוצאת קונטנטו דה סמריק
* * * * * *   
(116 עמודים, 59 ₪)


לא קל ולא פשוט להתבגר במדינה מוכת טרור חיצוני ושטופת אלימות פנימית.
חייהם של חמישה נערים תל אביביים "צפוניים" שארבעה מהם נולדו וגדלו בשכונת אזורי "חן" אמורים היו להתנהל על מי מנוחות – לימודים, בנות, בילויים ומותרות. אבל המציאות שונה. גל האלימות השוטף את ישראל במישור הלאומי-ביטחוני ובמישור החברתי, מגיע גם אליהם ומאיים על שלומם כמו שעל כל אזרח אחר במדינה.

אירוע קיצוני שהחמישה עדים לו, מטלטל אותם עמוקות. בעקבותיו, הם מחליטים לצאת מאזור הנוחות שלהם בצפון החדש והיפה של העיר, להביט למציאות ישר בעיניים וליטול אחריות על ביטחונם האישי.

כתוצאה מכך, הם משתנים, חייהם משתנים, ולבסוף, במבחן רגע האמת, הם משנים גם את המציאות עצמה.
חמשת נערים אלה הם דוגמה ומופת לדרך כיצד יכולה חבורת נערים אמיצה המאמינה בהגנה עצמית, לקטוע באיבו את אחד מאירועי הטרור, שהיו עלולים להתרחש בישראל.

"הגנה עצמית" הוא ספר עלילתי, בעל מסר לבני נוער. דרך העלילה המתרחשת בספר, עולות שאלות מטרידות, האם אנחנו מוגנים מספיק, האם ילדנו מוגנים בפני פעולות טרור, כמו לאחרונה מתקפת הסכינאות. ועוד תהייה, האם אנו עושים די כדי להגן על עצמנו. תשובה לשאלות אלו מתמקדת בחינוך להגנה עצמית.
ניתן לקרוא את הספר "בתום לב" וניתן למצוא בו מעין ביקורת לגבי אי מתן רישיון לנשיאת נשק לאזרחים. אני כקוראת, יכולה להביע את הסתייגותי מנשיאת נשק ע"י אזרחים, אבל לאור המצב הנוכחי, אני "מחשבת מסלול" מחדש ומוצאת את הצורך בכך.

אוריאל לין, נשיא לשכת המסחר תל אביב ונשיא איגוד לשכת המסחר, עורך דין במקצועו, בוגר "האוניברסיטה העברית" בירושלים ואוניברסיטת "ברקלי" בקליפורניה. שימש כמנהל רשות ההשקעות בצפון אמריקה, הממונה על הכנסות המדינה ומנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות.
היה ח"כ מטעם המפלגה הליברלית ויו"ר וועדת החוקה, חוק ומשפט בכנסת ה-12. במשך ארבעים השנים שחלפו פרסם אלפי מאמרים בעיתונים המובילים בישראל.

ספרים נוספים:
אבן דרך, 2011
ליעד והעורבים, 2014
זיכרונות אהבה משפיה, 2015


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה