יום ראשון, 17 בינואר 2016

קוראים לי אדרת

קוראים לי אדרת

ואני ילדה קצת אחרת




כתבה: מירב רומנו

הוצאת ביתן והוצאת גלים


* * * * * *
(62 ₪)


קיבלתי את הספר להתרשמות, וכבר מהכותרת אהבתי, כי מעט ספרים עוסקים  בילדים "אחרים". לא יכולתי שלא להיזכר בספר "והילד הזה הוא אני" של יהודה אטלס. הספר מציג את העולם מנקודת מבטו של ילד, גם בספר "קוראים לי אדרת"  הילדה מובילה את הסיפור על עצמה באמצעות שיחה שהיא מנהלת עם אמה, מספרת על חלומותיה ובעצם מראה לכל הילדים כיצד "האחרת" הופכת למיוחדת ומזמינה את הקוראים לממלכתה הקסומה. אדרת מגשרת על הפער הקיים בין השקפת העולם של המבוגרים על ילדים עם ADHD  לבין תפיסת הילדים את עצמם. הספר מעורר למחשבה נוספת על הילדים המאובחנים בעלי ADHD , כי השונות יכולה לראות את השמש והירח מחייכים אליהם, כמו גם הרגישות הגדולה בה אדרת מספרת כי היא ילדה מיוחדת ואחרת.

תגובה של ילד עם משקפיים: "אמרו לי שאני דומה להארי פוטר, אז לפעמים נעלבתי, אבל אחרי שאמא תקנה לי את הספר אני אראה להם שאני לא שונה, אני מיוחד".

תגובת ילדה בת 9 עם ADHD: "תודה רבה על המתנה הנפלאה שנתת לי, עכשיו אני אביא את הספר לשיעור חברה, וכולם יראו למי אני דומה. בפורים אני אתחפש לאדרת". 

לספר חשיבות רבה על מדף הספרים בכל גן ילדים , החשיבות שלנו המבוגרים היא לסביר לילדינו את השונות שקיימת אצל ילדים אחרים, ולא רק ה-ADHD  אלא כל שונות. לספר תרומה גדולה לחינוך הילדים שלנו לקבלת האחר, וחינוך כזה מוטב שיתחיל בגיל הרך.  אדרת היא אמנם מיוחדת אבל היא חלק מכל ילד/ילדה.
האיורים יפהפיים וממחישים את הנקרא, ומרתקים את העיניים של הילד לספר והחריזה מעצימה את ההקשבה. כידוע לילדים, חרוזים קליטים יותר וחלק מהם נזכרים לזמן ארוך יותר.


הספר כמוצר הוא באיכות גבוהה, סוג הנייר, הכריכה, האיורים היפהפיים והצבעוניות המרעננת תורמים חוויה ויזואלית. ספר ילדים שלא נתקלים בהרבה כמותו בספריות. מומלץ !!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה