יום שלישי, 14 באפריל 2015

לפרוש כנפיים

"לפרוש כנפיים" 

מאת אירית שטייף-שושני





לפרוש כנפיים מאת אירית שטייף-שושני בהוצאת "דני ספרים" הוא ספר מרגש ומרתק שמציג את סיפורו של יאיר, תלמיד כיתה ה' מאשדוד שנפצע מרסיס רקטה שנורתה מעזה. בבית החולים הוא פוגש את איה, ילדה מעזה שמקבלת טיפול רפואי בישראל. הוא אינו יכול לנחש לאן תוביל הידידות ביניהם. עיתונאית צעירה בשם עידית מראיינת את יאיר ואיה והכתבה, שתחילה מתפרסמת בעיתון המתנ"ס המקומי, עושה לה כנפיים ומגיעה לעיתון ה"ניו יורק טיימס". מוטיב הפגישה בין הילדים והחברות שצומחת ממנה נלקח מהמציאות הסובבת אותנו בה ילדים וגם מבוגרים מגיעים מעזה וממחוזות עוינים אחרים וזוכים לקבל טיפול רפואי בבתי החולים בארץ. לעזרה ההומניטרית שמגישה ישראל לחולים מארצות השכנות יש פוטנציאל להיות גשר להידברות ולקשר אנושי עתידי עם שכניה.

הפציעה של יאיר אינה הבעיה היחידה שלו. אביו עזב את הבית והוא מנסה למצוא אותו. הוא כותב לו מכתבים ושומר אותם במגירה בתקווה שיום אחד הוא ישוב ויקרא אותם. ואיך קשור לכל זה דינו הדינוזאור המעופף שמרכיב את יאיר על גבו ומגשים את משאלותיו? התשובה בספר.

יאיר, גיבור הסיפור, הוא ילד רב תושייה שאוסף פחיות ריקות, מוכר אותן ומביא את הכסף הביתה. אביו נטש אותו, את אחותו ואת אמו והפך אותם למשפחה חד הורית. יש ילדים כאלה בארץ, יש ילדים עניים שכבר בגיל צעיר מתמודדים עם מחסור ובכוחותיהם הדלים מצליחים לעזור ולו מעט בכלכלת הבית. קוראים ושומעים עליהם באמצעי התקשורת וזה לא סוד - יאיר הוא ילד כזה.

אירית שטייף שושני, תושבת הרצליה ואם ל- 3 בנים, בוגרת תואר ראשון באוניברסיטת תל אביב בחוגים תולדות האמנות ופילוסופיה ומוסמכת להוראה בחינוך העל יסודי. "לפרוש כנפיים" הוא ספרה השמיני אחרי רומן למבוגרים, ספר שירה וחמישה ספרי ילדים ונוער.

אירית שטייף שושני מסכמת: "העלילה משלבת שני סיפורים ושני מסרים. הטיפול הרפואי שמקבלים חולים מארצות עוינות פותח חלון לתקווה והידברות. הם יחזרו הביתה בריאים ושמחים בזכות הצוות הרפואי הישראלי וישתפו את ידידיהם ובני משפחתם המורחבת בטיפול וביחס שקיבלו. הקשר האמיץ המתפתח בין יאיר ואיה הוא הוכחה לכך שחברות יכולה לפרוח בין ילדים מעמים יריבים בכל מקום. בזכות הכתבה של עידית שהתפרסמה בעיתון הניו יורק טיימס זכו הילדים לחוויה שלא ישכחו לעולם, ויאיר אף זכה להגשים את משאלתו הכמוסה ומצא את אביו. זהו מסר מעודד לילדים במצוקה שיפיח בהם אמונה שאסור לאבד תקווה, כי תמיד יש סיכוי לשיפור, לצמיחה ולחיים מאושרים".

"לפרוש כנפיים" מאת אירית שטייף-שושני, הוצאת "דני ספרים", 173 עמ'. מחיר לצרכן 54 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il           



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה