יום רביעי, 16 ביולי 2014

רוקמת החלומות





רוקמת החלומות




מאת: מיכל סנונית

מודן הוצאה לאור

(לא ממוספר, 48 ₪)



"אשה אחת אהבה לרקום לילה ויום לילה ויום". כך מתחיל הסיפור על רוקמת החלומות הטווה את חלומותיהם של מבוגרים וילדים על בדים עשויים מרוח, חלומות ש"אפשר לעוף איתם לכל מקום לפי מצב הרוח".

מיכל סנונית כתבה ספר עדין ורגיש על חלומו של כל אדם, מתוך אמונה עמוקה בחשיבותו של החלום בחיינו ומתוך תקווה שלעולם לא נפסיק לחלום.

הספר מלווה באיוריה רבי הקסם של גליה ארמלנד ומיועד לילדים ולבני כל גיל.

על מיכל סנונית וספריה


ספרה הנודע של מיכל סנונית "צפור הנפש" היה לרב מכר בינלאומי (תורגם ל-44 שפות), זכה לעיבודים לבמה, מחול, ומוסיקה. כיום הוא מועלה בפסטיבלים שונים ומשמש כמקור השראה ליוצרים בתחומי המחול והתיאטרון בארץ ובעולם.

מיכל סנונית פרסמה עד כה 24 ספרים: ספרי שירה למבוגרים וספרי ילדים רבים, ביניהם ספרים לכל גיל – למבוגרים וילדים כאחד. היא זכתה בפרס קרן תל אביב ע"ש יהושע רבינוביץ ובפרס ראש הממשלה לשנת 2005. לאחרונה זכתה בפרס לשירה ע"ש רינה לי על ספר שיריה האחרון "אני אומרת זאת מאהבה".
ספריה שזכו להצלחה בינלאומית, תורגמו לשפות רבות ונמכרו ברחבי העולם בכשלושה מיליון עותקים. בראש עומד "ציפור הנפש" שכאמור תורגם ל44 שפות, כיכב ברשימות רבי המכר וזכה לשבחי הביקורת שהשוותה אותו ל"נסיך הקטן" של אקיזפרי ו"השחף" של ליווינגסטון. בגרמניה בלבד נמכר צפור הנפש בשבע מאות וחמישים אלף עותקים עד כה, וסך מכירות הספר בספרדית עומד על  כ-400.000 עותקים. ב-1993 זכה הספר במקום הראשון בתחרות הבינלאומית היוקרתית לספרות ילדים בז'נבה וב-2006 נבחר ע"י הנשיא ומשרד החינוך כספר השנה במקסיקו. לרגל הזכייה הודפס הספר במהדורה מיוחדת בת מאה אלף עותקים והופץ בכל בתי הספר  והספריות במדינה שם היא הוכרה כסופרת חובה. ב- 2010 חגגו באנגליה במהדורה חגיגית את יציאת העותק המיליון של הספר בשפה האנגלית ברחבי העולם. הספר זכה לעיבודים לבמה, מחול ומוסיקה. בשבדיה יצרו בהשראת הספר יצירה למחול וסרט לטלוויזיה הממלכתית-חינוכית. תיאטרון המחול בדיסלדורף העלה בספטמבר 2008 את ציפור הנפש בהצגת בכורה במסגרת פסטיבל המחול Take-off 3, ואילו בארץ הוצג בפסטיבל ישראל מחזה מוסיקלי המבוסס על הספר בהפקת המדיאטק  בחולון.
לאחרונה ראה הספר אור בצרפת.

ספרים נוספים של מיכל סנונית המצליחים בחו"ל הם: "בוא וחבק אותי" כ-200,000 עותקים ברחבי העולם, "יד ביד עם אלוהים" כ-100,000 עותקים ברחבי העולם  ו"תגיד לי שאתה... תגידי לי שאת..."
לאחרונה ראו אור בתורכיה ובפורטוגל מהדורות חדשות של "צפור הנפש", "בוא וחבק אותי" ו"יד ביד עם אלוהים". "ציפור הנפש" ו"בוא וחבק אותי" ראו אור  בערבית בהוצאת דאר אל הודא, בתרגומה של פתחיה טברי והופצו בארץ, בשטחים ובארצות ערב.

בעונה של 2008 העלתה התזמורת הקאמרית הישראלית בניצוחו של גיל שוחט יצירה מאת מיכל סנונית בשם "ירמיאו החתול – פנטזיה לחתול ותזמורת". הלחין אייל באט. קונצרט ראשון עלה בחודש מאי 2008. לקראת הקונצרט יצא ספר לילדים "ירמיאו החתול" כשם היצירה המוסיקלית.

מיכל סנונית נולדה בקיבוץ עין החורש בו גדלה, נישאה וילדה את שלושת ילדיה. כיום מתגוררת בתל אביב. למדה ספרות עברית ותיאטרון באוניברסיטת תל אביב. במשך השנים הייתה רועת צאן ומטפלת בילדים, עיתונאית ב"על המשמר" בו ערכה את מדור התרבות ואומנות ואת מוספו השבועי "חותם". כיום בנוסף לכתיבתה הספרותית נפגשת עם קהל קוראים ילדים ומבוגרים, מרצה ומשוחחת בנושאי ספרות שונים במתנ"סים, מועצות אזוריות ובחוגים לספרות ברחבי הארץ.

ספרים לכל גיל וספרי ילדים (רשימה חלקית):
"צפור הנפש", הפצה מודן, 1985; "אדם והפרח", כתר, 1987; "איילת השחר", כתר, 1987; "דרך הלב", זמורה ביתן, 1989; "איש עם כובע על הגובה", מעריב, 1991; "מסיבה משפחתית", מעריב, 1993, (מבחר שירי ילדים משנות ה-80 – 70); "בוא וחבק אותי", הפצה מודן, 1997; "יד ביד עם אלוהים", הפצה מודן, 1999; "תום כבר לא לבד", ספרי אריה ניר, 1995; "לי-אור", ידיעות אחרונות, 2000; "כמה דוב בבית",מודן 2004; "שירה נוסעת העירה", מודן, 2006 ו"ירמיאו החתול", מודן 2008. "דניאל וסודות הים, ו"גלי והמפלצת המעופפת" בהוצאת מודן, 2013.

בין ספרי שיריה: "מי מפחד משירים רומנטיים", כתר 1987; "נגיעה", כתר 1990; "בא והולך",זמורה-ביתן 1992; "דרך היופי דרך הכאב", ידיעות אחרונות 1999; "ללחוש אהבה", ביתן 2004, "שירת הלב", כנרת, זמורה ביתן, 2007. "אני אומרת זאת מאהבה", מודן 2013.


התרשמותי: ספר מענג, במיוחד בימים אלו שילדים קטנים יושבים במקלטים וחולמים חלומות. על מיכל סנונית כבר נכתב רבות, וגם בפסט הזה. על הספר אוסיף, מעבר לטקסט שמעביר רגעים קסומים לילד/ה, האיורים של גליה ארמלנד מעוררים עוד יותר את דמיון. כריכה קשה השומרת על רמת גימור יפהפייה לספר ילדים מומלץ ביותר. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה