יום חמישי, 22 במאי 2014

האיכר מכפר פסגה



האיכר מכפר פסגה


מאת: שולמית ברונשטיין-זוננברג

זוכת פרס הסיפור הקצר מטעם ליידי גלובס בשיתוף סטימצקי

הוצאת סטימצקי

* * * * * *
(400 עמודים, 99 ₪)


האיכר מכפר פסגה הוא רומן אהבה הפרוש על פני השנים 1908 עד 2008 ומתאר את סיפורו של יוחנן כהן – החל מגרמניה של עליית הנאצים ועד לתקומת ישראל – כשהוא שזור בשנה מחיי אבישג, בתו.

יוחנן הילד היהודי היחיד בבית הספר הגרמני, מושפל על ידי המורה; "כך נראה יהודים, תלמידים," הוא אומר, ויוחנן מאבד את כל שאהב ונאבק על משפחתו ועל חייו. גם אבישג הווטרינרית נאבקת על חייה, נאבקת למצוא איזון בין הקצוות – להיפתח על גבול ההתערטלות ולחוש שבתוך עצמה היא מוגנת.

חיפוש עצמי, גיבוש זהות, חתירה לעצמאות, הגשמת חלומות, אומץ לב, צורך במפלט, יחסים משפחתיים והקרבה – כל אלו מקבלים התייחסות בתמה זו, של אהבה ושל קשרי אהבה.

היצירה שלפנינו נעה בין מימדי הזמן והרגש, החלום והמציאות, הנפש והאינטלקט, הרוח והנשמה – והקריאה בה מעבירה אותנו מסע יוצא דופן ונוגע ללב; מתהומות המוסר של גרמניה, דרך ילדות מורכבת של "הדור השני", ועד לבגרות סוערת השואפת להשתחרר מכבלים.

האיכר מכפר פסגה  הוא ספרה הראשון של  ד"ר שולמית ברונשטיין-זוננברג
(1966), ילידת מושב ארבל שבגליל, "כדוריסטית", וטרינרית, מרצה ומרכזת חוג. שולמית זכתה בפרס הסיפור הקצר על סיפורה "אהבה בין אפריל לספטמבר", בתחרות "נשים כותבות" מטעם ליידי גלובס בשיתוף סטימצקי. ספר שיריה, "תמונות מכביש 90", יצא לאור בקרוב.

התרשמותי: הכתיבה מזמינה, הנרטיב מעניין וקשה להניח את הספר מהיד מהרגע שהתחלתי לקרוא.  זה ספר המכיל קצת היסטוריה, קצת אהבה וגיבור מעורר הזדהות. המעברים בין העבר להווה הם חלקים, הזרימה מושלמת. ספר מומלץ !!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה