יום שני, 5 בנובמבר 2012

סלע הסודות



'סלע הסודות' מאת דודי אוחיון

תעלומות ומיסתורין בספר מתח חדש העוסק בשבוי ישראלי בסוריה ובעלילות סבוכות שנפרסות לפני הקורא עד לפיתרון המדהים




תעלומות ומיסתורין בספר מתח חדש העוסק בשבוי ישראלי בסוריה ובעלילות סבוכות שנפרסות לפני הקורא עד לפיתרון המדהים: 'סלע הסודות' מאת דודי אוחיון, בהוצאת הספרים אוריון, הוא מותחן מהסוג שאינך יכול להניחו מידך, לקרוא אותו בשקיקה – עד לסיום הבלתי ייאמן והמפתיע.
מארק ראיין, סוכן חשאי אמריקני, עטור תהילה, רוקם עם מפעיליו מזימה מתוחכמת ומסוכנת של איסוף מידע משבוי ישראלי, בתא מעצרו בסוריה, במסווה ביקור של הצלב האדום. כיצד מתקשרת המזימה הזו למוות פתאומי וטראגי מהעבר הרחוק, שמנפץ את שלוותה וחייה של משפחה שלמה, אי-שם באמצע שנות השבעים במזרח אירופה? האם הסיכון הגבוה באמת השתלם, לאור התוצאה?
הסופר מגולל בספר עלילה סוחפת, מרתקת ומותחת שלקורא יהיה קשה להתנתק ממנה.

מתוך הספר: "כדאי שתשקול מילים היטב כשאתה מדבר איתם," אומר ג'מיל, תוך שהוא מתופף קלות על מצלמת הווידיאו. "אנחנו מצלמים הכול ואני מבטיח לך שאחרי שהם ילכו, לפחות חמישה מומחים שלנו יישבו לנתח את הקלטת. אם רק נחשוד שהעברת איזשהו מסר מקודד לממשלה הציונית דרך הצלב האדום זה יהיה הסוף שלך!" - קטע זה מהווה שיאה של העלילה הסבוכה והמותחת המשתרעת על פני יבשות ומדינות ועד למעבה הכלא הסורי.

דודי אוחיון (36), יליד חיפה, בעל תואר ראשון במנהל עסקים. זהו ספרו הראשון. הוא מספר, כי כתב את הספר בתקופה שבה היה מרותק לביתו בשל תאונה שבה שבר את רגלו. "למעשה אני חובב סרטי מתח, קל לי להישאב לתוך עלילה של סרט מותח בניסיון להעריך כיצד העלילה תתפתח. אני מנסה לפענח תוך כדי הסרט את הדמויות ואת כיוון התפתחות העלילה. אני מאד אוהב "הפתעות",שינויים ותפניות מפתיעות ואני חושב שזה די בא לידי ביטוי בספר שלי. מבחינתי, כתבתי תסריט לסרט".

הספר נכתב במשך כשבועיים וחצי. "זה נשמע לא הגיוני, אבל להערכתי השקעתי כ- 15 שעות עבודה נטו ביום על הכתיבה. כתבתי במהלך כל הלילה וגם ביום עם מעט מאד שינה בדרך ואיזה כריך טוב ובודד באמצע. למעשה, די נשאבתי לכתיבה/הקלדה- ישבתי מול המחשב ופשוט הכול זרם החוצה. היה לי סיפור מסגרת עם נקודות חשובות שרשמתי לעצמי לשלב בספר. הרבה רעיונות ודברים חדשים צצו תוך כדי הכתיבה. הפלגתי על כנפי  הדמיון וכך למעשה פיתחתי את העלילה עד הדף האחרון והמפתיע", אומר דודי אוחיון.

"למדתי בפנימייה צבאית-קציני ים עכו-שם למדתי להכיר את הים מקרוב, הפלגה ביאכטות ועוד. יש לי רישיון משיט יאכטה בין לאומי. בילדותי נהגתי להפליג בחופשי הקיץ באניות של צי סוחר. חרשתי את הים וראיתי הרבה מקומות, נמלים. חשוב היה לי שהעלילה תתחבר לעולם הערכים של צה"ל ומדינת ישראל", מטעים דודי.


'סלע הסודות' מאת דודי אוחיון, הוצאת הספרים אוריון, 144 עמודים, מחיר לצרכן 65 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים, (וגם כספר אלקטרוני), דרך חנות ההוצאה ברחוב רבינוביץ' 11 חולון ובאתר ההוצאה www.orion-books.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה