יום חמישי, 1 בנובמבר 2012

צופן בסיסי


צופן בסיסי / מותחן מאת אביחי שמידט
בידי מי המפתח אל סוד הצופן שישנה את פני האנושות


צופן בסיסי מאת אביחי שמידט, בהוצאת הספרים אוריון, הוא מותחן פעולה מרתק חובק עולם, שבו העלילה מתפתחת במקביל במוקדים רבים, ובאים לכלל ביטוי כוחות אדירים. בסיסו מדעי פילוסופי, ומתרחש במקביל בהווה - אך גם ב"פלש בק" - במקומות שונים בעולם (ישראל, אירופה, ארצות-הברית ואמריקה הדרומית). הספר מספר על גילוי ארכיאולוגי מדהים שגורם למרוץ עולמי, שבו מעורבים ארגוני ביון, מחתרת, דת וכלכלה בעולם כולו - כשכולם כאחד מנסים למנוע את הפרסום ולהשתלט על הגילוי, מתוך חשש שהוא עלול לשנות את פני האנושות.

הספר נועד לבחון דעות מקובעות ונחרצות בכל הנוגע לדת, לאמונה ולהיסטוריה האנושית, להעניק לקורא אפשרויות לזוויות התבוננות וחשיבה שונות מן המקובל (על אף שמדובר בספר מתח ולא ספר הגות), ולגרום לו לחשוב אולי אחרת מכפי שחשב עד שנטל את הספר לידו.

גיבור הספר, דוד שטרן, איש עסקים בינלאומי, לא העלה בדעתו כי החיפוש אחר הקבר של אבי סבו בברלין יסחוף אותו אל מסכת אירועים שתאיים על חייו ותעורר מרבצם ממשלים, ארגוני ביון, מחתרת, דת וכלכלה בעולם כולו – כשכולם כאחד מאמינים כי בידיו בלבד מצוי המפתח אל הסוד  שישנה את פני האנושות. האם יעז היחיד לגלות לאנושות מה שרבים כל כך שקדו להסתיר מפניה?
במהלך ההתרחשויות נתקל שטרן בטיפוסים יוצאי דופן, בהם דוגמנית צמרת גרמנייה, ניאו נאצים המנסים להחזיר את הרייך לגדולתו, צרפתייה ממוצא וייטנאמי, צייד ירושות, מתווך איראני בבני ערובה, איל ספנות, יוצר של זהויות בדויות בשירות הסי-אי-איי, ועוד רבים אחרים.

בצד העלילה גם ויכוח עקרוני: האם יש ערכים אנושיים הראויים להגנה גם במחיר אובדן חלק מהחירות האנושית? האם שליטה מוחלטת של האדם בסוד מוצאו ובאריכות שנותיו אינה מאיימת עליו בחורבן? האם האנושות מוכנה להתמודד עם האמת בדבר מוצאה?

אביחי (אבי) שמידט נולד בתל-אביב וגדל בירושלים. מגיל צעיר נלווה אביחי אל אביו במסעות עסקיים בחוץ לארץ, ושם שהה תקופות שונות. את שירותו הצבאי עשה אביחי שמידט בחיל המודיעין. אחר כך נמנה עם סגל הטלוויזיה הישראלית (הערוץ הראשון) במשך עשרות שנים, ובמהלכן ביקר במדינות רבות והתגורר בהן.

אביחי מספר, כי את הסיפור הראשון שלו כתב כשהיה בן שבע. כילד וכנער כתב בעיקר רשמי מסע בעולם וטורי סאטירה בעיתוני בית-ספר. את עלילת ספרו הראשון, סוכן עיוור שאב מניסיונו העשיר כאיש טלוויזיה. השתלשלות העניינים שהוצגה בעלילה הדירה שינה מעיני מדינאים ואנשי ביטחון בישראל, אשר שינו בגינה שיטות ודפוסי פעולה". המחבר דובר חמש שפות, וכמו גיבוריו הרבה לנסוע בעולם בנסיבות והזדמנויות שונות. היכרותו עם תרבותן של מדינות שונות ועם הגאוגרפיה של ערים רבות – על פינותיהן המיוחדות ועל אורחות החיים בהן – הטביעה את חותמה על תיאור זירות ההתרחשות חובקות העולם ועל מגוון הדמויות האנושיות המרתקות ויוצאות הדופן המאכלסות את עלילות ספריו.  אביחי שמידט מספר, כי היה רוצה שהקורא יקדיש מעט מחשבה למשפט: "מאז ומעולם האמיתות המוסכמות, המוחלטות והנחרצות ביותר, מתגלות לעתים כהבלותות גמורות – ולהיפך".
צופן בסיסי מאת אביחי שמידט, הוצאת הספרים אוריון, 358 עמודים, מחיר לצרכן 72 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב רבינוביץ' 11 חולון ובאתר ההוצאה www.orion-books.co.il.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה