יום שני, 2 במרץ 2020

ספר חדש: עמודי שלמה


ספר חדש:

עמודי שלמה מאת שלמה עמנואל






בספרו "עמודי שלמה" מאת שלמה עמנואל, בהוצאת ספרי ניב, בלשון ציורית חורז הכותב את חרוזי חייו לשרשרת צבעונית ומרתקת: ניחוח סמטאות בירושלים, החולות טרם ההתיישבות העירונית, הירוק שעבר איתו מהקיבוץ, המלחמות ואותן אהבות מקסימות, שמוסיפות טעם לחיים ובאות ככוח מבריא וככוח מניע ליצירתיות. "עמודי שלמה" אינו ביוגרפיה, אלא שעשועי דמיון שלעיתים עולים על המציאות, מתנגנים בשלל צבעים ויוצקים עצמם כברונזה לוהטת שממלאת תבנית ויוצרת פסל ועוד פסל, עד לתערוכה שלמה סיפוריו הקצרים. סיפורים שמלווים לעיתים את סיפורה של מדינת ישראל.

שלמה עמנואל משלב בחייו את סיפורה של מדינת ישראל. דור שמיני בארץ. בהשכלתו הוא מהנדס
מכונות ובעל תואר שני במנהל עסקים. עבד שנים רבות בניהול מפעלים בארץ ובעולם. כיום יזם הייטק, אמן ויוצר רב-תחומי, צייר, פסל ומשורר. "עמודי שלמה" הוא ספר הפרוזה הראשון שלו. קדמו לו שני ספרי שירה: "עלי פלסטיק" (1985)  ו"מנפה החלומות" (2014), אשר זכו לשבחים.

"משפחתנו הצטיינה בטוויית סיפורים כמו שהצטיינה בחייטות ובתפירת בגדים. כפועל יוצא, למספריים יש תפקיד חשוב בחיינו. ראשיתו בסיפור שבו נשכחו מספריים בבטנה של סבתי, והם אלו שאולי הביאו לקרע בינה לבין אימי, והמשכו בסיפורי אהבות אחרים במשפחה. כמובן, בכל מקום שיש חייטים, יש גם מספריים, המשמשים כמו אלות הגורל הגוזרות את גורלנו במספריים שלהן. גם בחיי הופיעו המספריים לא מעט פעמים. בפרידה מאבי, בפרידה מאימי כשנסעה לנֵכר, במעבר לקיבוץ מהעיר האהובה, בפרידה מיונתן, בפרידה מעומרי, בפרידות העצובות מנשים אהובות שכל אחת מהן השאירה בחדרי ליבי חוטים ובדים בצבעים שונים ומהם תפרתי לי עתיד".



"עמודי שלמה" מאת שלמה עמנואל, הוצאת "ספרי ניב", 236 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה