יום שני, 23 במרץ 2020

"מעשה באישה נעלה נעלה נעלה...."


ספר מתנה חדש:

"מעשה באישה נעלה נעלה נעלה...."

מאת ד"ר נורית צדרבוים






"מעשה באישה נעלה נעלה נעלה" שכתבה וציירה ד"ר נורית צדרבוים, בהוצאה משותפת "נוריתארט" ו"ספרי ניב", הוא ספר מתנה נפלא, המתאר בדרך של פרוזה פואטית, על הגבול סיפור ושירה, ובדרך משל ושפה מליצית (במכוון), חייה של אישה. יכולה להיות זאת אישה ספציפית שאליה מתכוונת המשוררת בבסיס העניין, ויכולה להיות זאת כל אישה. מסכת חיים של אישה המתמודדת עם עליות ומורדות, עם צער ושמחה, עם נסיבות שהחיים מכתיבים לה, הדרך בהם היא קוראת את המציאות, וממציאה לעצמה מציאות. הוא מתאר אישה שיש בחייה גבהים ונפילות, כמו שהיא בעצמה גבוהה משכמה ומעלה, וקטנה מאד לעתים. האופן בו היא מספרת את הקטעים הקשים בחייה, וכיצד מתוכם התרוממה, ורוממה את עצמה ואת סובביה.
הספר מתחיל ממשפט שנתפס כמשחק לשון היתולי, שהוא למעשה ביטוי שהיה שגור בשנות ה- 60 ומוכר לדור המבוגר, ואתו יוצאת הגבורה למסע שבו שלושת מילים אלה הן אבני הדרך ואבני המסע, ומשם מתפצלת הדרך, שמתארת, מצבים נשלטים ולא נשלטים והאופן בו אותה אישה נעלה, כל אישה, יכולה לנעול את נעליה שלה ולצאת ולהיות במסע החיים.
בין דפי הספר שזורים ציורי דיוקן שצוירו על ידי המשוררת שהיא גם אמנית חזותית. הציורים מתכתבים עם התוכן לא רק דרך הדימוי אלא גם דרך החומריות. הפסים שנתפרו במכונת תפירה והחוטים שנשזרים ויוצאים כאילו במפוזר מתארים ארגון משל עצמם. הציור והטקסט מהדהדים זה לזה.
הציורים הם מתוך גוף עבודות שהוצגו בתערוכת היחיד של המשוררת 'כתב תפר' במוזיאון עוקשי לאמנות עכשווית (2017). החיבור שלהם לספר זה, מביע בעוד דרך את המשמעות העמוקה של 'כתב תפר' – על כל אופני הפרשנות שלו.
ד"ר נורית צדרבוים, יוצרת וחוקרת רב תחומית, אמנית חזותית, סופרת/ משוררת, חוקרת, אוצרת, מרצה, מסאית ויועצת אמנות. מנהלת סטודיו פרטי ליצירה ומחקר והדרכה. מרצה במכללה האקדמית  לחברה ואמנויות, ובמכללת וינגייט במסלול הכשרת מטפלים באמנות. מציגה בתערוכות אמנות, ואוצרת.
ספריה הקודמים: בקטגוריה שירה ואמנות – 'שאון של חול מתקתק בַּשקט', 'כאן ציור', 'כולם היום פניי', 'דיוקן בשירת האגם הגווע', 'מגילת הסתר'. בתחום העיון והמחקר: שלושה בפרדס היצירה, self-portraiture – the art of self-research

"מעשה באישה נעלה נעלה נעלה..." כתבה ואיירה ד"ר נורית צדרבוים, הוצאה משותפת "נוריתארט" ו"ספרי ניב", 23 עמודים. מחיר לצרכן 92 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או בחנות המקוונת של ההוצאה https://nivbook.co.il/ או באתר של נורית www.nuritartroom.com.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה