יום שישי, 20 במרץ 2020

ספר חדש: והים ביניהן


ספר חדש:

והים ביניהן מאת רבקה כהן






"והים ביניהן" מאת רבקה כהן, בהוצאת ספרי ניב, הוא סיפור מופלא שעוסק במסעה של רבקה, מחבר הספר, אל הכפר הקטן בקצה המגף האיטלקי שבו נולדה ובו שהו הוריה, שורדי השואה, עם מאות פליטים נוספים.  בעזרת ארגוני ההצלה היהודים והתושבים המקומיים שפתחו ליבם לפליטים היהודיים, הם שבו אט אט לחיים.

הספר משלב סוגי ז'אנרים ספרותיים – קטעי היסטוריה איטלקית במלחמת העולם השנייה, סיפורים על מפגשים מופלאים עם בני המקום, וסיפורים מילדות המחברת במקום קטן בישראל השוכן לחוף ים שבו, כמו בכפר האיטלקי – דבורה הר-פז, כותבת סיפורי חיים ועורכת לשונית.

רבקה כהן מציירת בכישרון תיאורי את סיפורם של הוריה ניצולי שואה, חבריהם וילדיהם מתוך תי נקודות תצפית: האחת של הילדה בישוב נוף-ים בשנות החמישים, והשנייה – המתחקה אחרי סיפור הניצולים באיטליה, שם נולדה. התיאורים האישיים, המרתקים, המרגשים ואף ההומוריסטיים לעתים, נעשים כך לייצוג של עלילה מרכזית בהיסטוריה היהודית בת זמננו – פרופ' (אמריטה) טובה כהן, ספרות עברית ולימודי מגדר, אוניברסיטת בר-אילן.

הספר מתאר את מסע המחברת בת לניצולי שואה אל מחנות המעבר בדרום איטליה והיחסים המופלאים עם תושבי המקום. במקביל וצמוד להם מעלה המחברת זיכרונות מילדותה בארץ בשנות ה- 50-60. שילוב זה מניב סיפור ייחודי ומרתר, ומשמעות לחייה כבת שגדלה ביחד עם מדינת ישראל הצעירה. – שלמה ארד, עורך לשוני.



"והים ביניהן" מאת רבקה כהן, הוצאת "ספרי ניב", 191 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת או באתר ההוצאה  https://nivbook.co.il/





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה