יום שני, 23 במרץ 2020

ספר חדש: מורדת


ספר חדש:
מורדת מאת ענת בר ושדי


"מורדת" מאת ענת בר ושדי בהוצאת הספרים אוריון, הוא רומן מסעיר ומטריד שקוראים בנשימה עצורה. הסיפור לוקח את הקורא למסע מטלטל בין נופי הגולן לרחובותיה של העיר תל אביב. סיפור שנותן הצצה אל הנעשה בחדרי חדרים בתוך ביתה של רות גבע, אם לארבעה ילדים. רות היא אישה דתיה בת 40 נשואה לאילן, מנהל מכללה לבנות, שנחשב לדמות תורנית נערצת בקהילה. אף אחד לא יודע שמאחורי הגינה המטופחת, בתוך כותלי הבית אילן הוא אדם שתלטן, אגרסיבי ומשליט טרור נפשי על אשתו. כשנסגרת דלת הבית עולות ומבעבעות תחושות של פחד ומחנק. 
מפגש אקראי עם איש זר מעמת את רות עם מציאות חייה ומאלץ אותה להודות באמיתות כואבות. באמצעות דמותה של רות מאפשרת המחברת לקוראים הצצה אל עולם שלרוב חומק מעינו של הציבור – עולמה של אישה, רעיה ואם מהמיינסטרים של החברה הדתית, שחיה חיי סבל מוכחשים וחווה אלימות נפשית ומינית בין כתלי ביתה – מבלי שאף אחד ישים לב לכך.
ענת בר ושדי (49), נשואה ואם לשבעה ילדים, עובדת במועצה הדתית בגליל, מרצה ומנחת סדנאות כתיבה.  

"המורדת" הוא ספרה השלישי. שני ספריה הקודמים הם ספרי ילדים - "הנסיך השותק" ו"קלף מגולגל קשור בסרט". "הנסיך השותק" הוא ספר גדוש הרפתקאות ומתח, אגדה עכשווית על נסיך עדין נפש ורגיש ונסיכה ג'ינג'ית אמיצה שמגלים יחד את סוד המלחמה הבלתי נפסקת בין הממלכות שלהם. בספר בערכי סובלנות, אהבה ושלום רבים. זהו ספר אוניברסלי שענת מתכוונת לתרגם בעתיד לאנגלית ולהפיץ גם בחו"ל.

"קלף מגולגל קשור בסרט" שיצא לאור בהוצאת דני ספרים הוא ספר תורני שמספר על ילד שמנסה לקיים את המצווה "ואהבת לרעך כמוך" בשלמות ובכל ליבו, אך לא מצליח. באישון לילה הוא מוצא פתח סודי בחדרו ומגיע לארץ קסומה שבה מקיימים כולם את המצווה. המהדורה אזלה מהחנויות.

סדנאות הכתיבה שמקיימת ענת בר ושדי פונות לציבור אוהבי הכתיבה. היא בנתה תכנית משלה והיא משדרגת אותה כל הזמן. בעקבות כתיבת הספר "מורדת" והמסלול שענת לומדת בימים אלה (מדעי ההתנהגות) היא שוקלת לתת לסדנאות פן יותר טיפולי בעתיד.
בקרוב תצא לסדרת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הרעיון של ספרה החדש: "מורדת".
ענת בר ושדי: "חשוב לי מאוד קודם כל שאנשים יבינו למה נשים חיות בצורה כזאת ולא מבינות שהחיים שלהן לא בסדר, שיבינו שהן קורבן של מנגנון חברתי שחזק מהן. המסר שלי לחברה הוא שהיא צריכה להיות יותר רגישה ולהושיט יד לאישה כזאת. במקביל אני רוצה להגיד לנשים האלה שהן אינן אשמות ושמגיע להן חיים יותר טובים".

"מורדת" מאת ענת בר ושדי. הוצאת הספרים "אוריון", 185 עמודים. מחיר לצרכן 89 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il. להזמנת הרצאות: 052-8262458, ניתן לבקר באתר: www.anatbarvashdi.com



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה