יום חמישי, 19 במרץ 2020

ספר חדש: הסלון


ספר חדש:

הסלון מאת מיכל זוהר בן-דור





 ״צריך להרגיש את החיים במלוא העוצמה, במלוא הכובד. הם צריכים לעבור דרכך, להתנגש בך במלוא העוצמה ולהותיר בך סימנים. זה ההבדל בין להיות חיה או מתה."  (מתוך הספר)

"הסלון" מאת מיכל זוהר בן-דור הוא רומן היסטורי הפורש את חייהן של שלוש חברות, בנות למשפחות יהודיות אמידות מכובדות ובעלות ממון החיות בברלין של המחצית השנייה של המאה ה-18, ברלין של כיבוש נפוליאון ושל הלאומיות המתעוררת, של עידן הנאורות, של רוסו, קאנט וגתה, ושל קהילה יהודית מתבדלת המיטלטלת בין קדמה למסורת, בין תקווה לשוויון לבין ייאוש קיומי.

"הסלון" נכתב לאחר תחקיר מעמיק ורב שנים ומגולל את חייהן של רחל לוין, שניהלה את הסלון הספרותי החשוב ביותר בברלין, דורותיאה שלגל, שכתבה את אחד הרומנים המוצלחים בזמנו - 'פלורנטין', והנרייטה הרץ, שהייתה דמות נערצת אך גם שנויה במחלוקת שהייתה כידידתו הטובה ביותר של פרידריך שליירמאכר, אבי התיאולוגיה הפרוטסטנטית המודרנית. שלושתן היו דמויות מרכזיות בחיי התרבות של גרמניה, ואף שנולדו משוללות זכויות מעצם היותן נשים ויהודיות הן חפשו כל חייהן אחרי אושר, אהבה והגשמה עצמית, ושילמו על כך מחירים.

מיכל זוהר בן-דור, בוגרת לימודי כתיבה במכללת מנשר. בעלת  BAבמדעי הרוח ו MA בתקשורת וניו מדיה. מנהלת את ״מילה טובה״, עסק לכתיבה שיווקית. כותבת שירה שהתפרסמה בעיתונות, ברשת ובאנתולוגיה כתובה, בלוגרית ומנהלת את קבוצת הפייסבוק ׳נשים קוראות נשים׳.  


"הסלון" מאת מיכל זוהר בן-דור, הוצאת "ספרי ניב", 364 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה