יום שלישי, 24 במרץ 2020

ספר חדש: מטהרן ליקינתון


ספר חדש:

מטהרן ליקינתון מאת רחל כהן





"מטהרן ליקינתון" מאת רחל כהן, שיצא ב"טפר הוצאה לאור", מתאר את הסיפור הלא יאומן שיצר תקדים משפטי במדינת ישראל. רחל הצליחה לשכנע את בתי המשפט, לאחר 11 שנות מאבק, להתיר לה להשתמש בזרעו של בנה המת ולהביא לעולם באמצעותו נכדה. היא גם היא מתארת את הדרכים שהובילו אותה במאבקה הקודם לצאת את גבולות אירן לאחר שנשבתה על ידי שלטון האייטולות. בין לבין היא מתארת את דרכה לזרוע שמחה ואושר ממקום של עצב ודכדוך, ואיך אפשר לצמוח מכל משבר בידיעה שהחיים לא מותירים לך ברירה, אלא להיות אופטימי.

רחל שבתאי-כהן, הילדה שגדלה במה'לה, שכונת היהודים בטהרן, לא ידעה שהיא עתידה לחולל מהפכות ולקבוע תקדימים, אבל מאז ומתמיד ידעה לקחת את גורלה בידיה ולשנות את מציאות חייה.

כשהמציאות הזאת באיראן שאחרי המהפכה הופכת לבלתי נסבלת, מסרבת רחל להרכין ראש כמו כולם ולהסתגל לחיים החדשים. בצעד אמיץ היא מתייצבת מול האייתולה, מצליחה לקבל דרכונים לה ולשני בניה, ולמרות התנגדותה העזה של משפחתה, בורחת איתם לבדה לישראל כדי לתת להם חיים טובים יותר.

אחרי קשיי הסתגלות יודעת המשפחה שנים של אושר עד שהאסון פורץ בכוח לביתם: בשיאה של האינתיפאדה השנייה נהרג הבן קיוון מיריית צלף מדויקת במוצב יקינתון. מתוך הבור השחור, שלתוכו היא מוטחת בכוח, מוצאת רחל קרן אור להיאחז בה: היא מבקשת שישאבו את הזרע של קיוון כדי שיהיה לו דור המשך.  נציגי הצבא המומים מהבקשה שלא נתקלו בשכמותה  מעולם, מצליחים להשיג את האישור, אבל זאת רק התחנה הראשונה במאבק המשפטי הארוך שאליו יוצאת האישה הנחושה עד שהיא מצליחה להגיע להישג שאין לו תקדים. המסע הזה מסתיים בלידתה של נכדתה אושר בתו של קיוון, שמגיעה לעולם 11 שנה לאחר נפילתו של אביה ונותנת משמעות חדשה לחיים.

בכנות מרגשת ובשפתה עשירת הדימויים מספרת רחל בספרה "מטהרן ליקינתון" לא רק את סיפור חייה,  אלא גם מאלצת אותנו להתעמת עם ה"פרות הקדושות" שהפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו בארץ הזאת.



"מטהרן ליקינתון" מאת רחל כהן, טפר הוצאה לאור, 220 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ או דרך אתר ההוצאה:  http://www.teper-p.co.il/ .



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה