יום חמישי, 9 באוגוסט 2018

שתקנו, ואז, מאת: אורגד ורדימון



שתקנו, ואז



מאת: אורגד ורדימון

עורך: שחר בוגנים

הוצאת גוונים

********
                                    
335 עמודים, 96 ש"ח

שתקנו, ואז הוא רומן מקורי על אלי, צעיר ישראלי, שבסך הכל רצה לחיות את חייו בשקט, בלי מלחמות, בלי בעיות, לסיים את  התואר, לסגור את המינוס, לזיין ולבלות.

ואז הגיעה המלחמה, וגם נגמרה. ואלי חש מחויבות מסוג חדש, לעצמו ולמדינה. הוא מגלה מעורבות. הוא לא מוכן לשתוק יותר. הוא יוצא לרחובות, מפגין, צועק, זועק, רוקד, מתאהב, משפיע, סוחף אחריו אחרים ומשתתף בהקמת אחת מתנועות המחאה הגדולות  בארץ.

אורגד ורדימון,  סופר ואיש קולנוע. הפיק את המחזמר שיער המקורי. ניהל את בתי הקולנוע "תכלת", "אלנבי" ועוד. ועד לאחרונה גם את "חן" רחובות. הראשון בארץ שהציג סרטים בערבי שבת, ולא נכנע לאיומים והפגנות. ממנהיגי "שלום עכשיו" בשנותיה הראשונות.
מלחמת יום הכיפורים גרמה לתפנית בחייו. תפנית שבעקבותיה, בין היתר, כתב שלושה ספרים המשלימים זה את זה:

המלחמות הקטנות שלי (שוקן - 2004) על הנערים שכל חלומם היה לתת הכול למען המדינה.

שנות חיינו היפות ביותר (עט ועת ספרים – 2010), על ההקרבה והשתיקה של חיילי הסדיר.

וכעת, שתקנו, ואז – על החיים תחת איום בטחוני תמידי.

ספרים נוספים מאת המחבר:
 סוזן, ילדי השיטה , רומן (גוונים – 2015) וספרי שירה: באהבה, (עט ועת ספרים - 2006), ציפור באולם ההמתנה (גוונים – 2012), שירי תל אביב, סיפור מהסרטים (גוונים - 2016).

עוד על אורגד ורדימון:

יליד 1939, מתגורר בתל אביב כל חייו. דור שישי בארץ. בוגר גימנסיה הרצליה, בעל תארים בכלכלה, משפטים, סוציולוגיה ומדעי המדינה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, שריונר, נכה צה"ל, סגן אלוף במילואים.
ורדימון, יותר מהכל, הוא לוחם - גם כשהסיכויים לנצח כמעט לא קיימים. לוחם למען השפה העברית, נגד כפיה דתית, בעד ציונות שפויה, נגד הקיצוניות הימנית, בעד הקולנוע הישראלי. בשנים האחרונות הוא נלחם בעיקר נגד מחלת הסרטן שתקפה אותו מספר פעמים, ומכולן יצא מנצח.
אבני הדרך החשובות בחייו עומדות בסימן מלחמות: הוא נולד בימי מלחמת העולם השנייה, עוצב לאור מלחמת השחרור, ועבר מהפך פוליטי-חברתי בעקבות מלחמת יום הכיפורים ומחדליה. מאדם "מתבונן" הפך לאדם "עושה"  ושבר את השתיקה המאפיינת את בני דורו - הדור שחונך לשתוק. הוא הצטרף לתנועת המחאה של מוטי אשכנזי. היה רכז תנועת ר"צ - התנועה לזכויות האזרח". השתתף בהקמת אחת התנועות שייסדו את "שלום עכשיו". יזם והוביל את המאבק המוצלח לפתיחת בתי קולנוע ותיאטראות בערבי שבת בארץ. ניהל פרוייקט "קול קורא" במסגרתו הופקו ספרוני הדרכה לצעירים בנושא חרויות הפרט, ופרוייקט הפקת חמישה סרטי הדרכה באותו נושא. ממקימי עמותת "מנוחה נכונה"  ויו"ר העמותה בתל אביב עד 2004.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה