יום חמישי, 28 ביוני 2018

מרגל בסלון



מרגל בסלון


מאת: מנחם משגב וד"ר שרגא וקסלר
עורכת: ד"ר דורית זילברמן
הוצאת אלרום
*****
138  עמודים, 78 ש"ח

האם שתלו הסובייטים מרגלים בישראל, ביניהם אפילו יהודים רבים? בשאלה זו ובפתרונה התמודדו שרותי הביטחון בארץ מאז קום המדינה. בשבועון '7 ימים' של העיתון ידיעות אחרונות, בגיליון 2753, כ"ז בתשרי תשע"ז, 28.10.2016, התפרסם הראשון בסדרת מאמרים תחת הכותרת: "רשימת מיטרוקין – מרגלים בתוכנו". במסמכיו של בכיר קג"ב שערק למערב נמצאה רשימת אישים, שפעלו כסוכנים סובייטים בישראל. ביניהם: חברי כנסת, אנשי תקשורת, גורמי מודיעין, מהנדסים בפרויקטים רגישים וקצינים בצמרת צה"ל.
הקורא את המאמר הנדון בעיתון ידיעות, לא יוכל להתעלם מההקשרים לעלילות השזורות בין דפיו של ספר זה. לספר המתבסס על מאגר סיפורים שחלקם הועברו על ידי גיבוריו מפה לאוזן וחלקם הונצחו בכתובים, הוסיפו המחברים צבעים וריחות, ובכל זאת, עדיין רב מספר העובדות כהווייתן  על פני הסיפורת הדמיונית, והדמויות לקוחות ברובן מתוך עץ משפחה אמיתי.
הרומן המעניק תבלין נוסף למאורעות שליוו את המדינה שבדרך, מבוסס על סיפור חייו של אביו של ד"ר שרגא וקסלר- אחד ממחברי הספר. האב גוייס בתקופת קום המדינה, ללא ידיעתו, למשימות ריגול. המגייס היה בן דודו שהוכשר ע"י הסובייטים לרגל עבורם. רק בערוב ימיו הבין האב שנוצל ושימש ככלי שרת בידי מרגל רוסי, בן משפחה, שישב אצלו בסלון.

מנחם משגב, גמלאי של התעשייה האווירית. יליד יפו 1950. בן לניצולי שואה, פליטי קפריסין התגורר 32 שנים ברמת אביב ג' כיום מתגורר בהוד השרון. נשוי, אב לשתי בנות וסב לשישה נכדים. שר ומשחק על בימות תיאטרון. עם פרישתו לגמלאות התמסר לכתיבה ולא מרפה ממנה. ספרו הראשון פורסם ב-2009. זהו ספרו השביעי אותו כתב יחד עם חברו הקרוב שרגא. לאחרונה יצא ספרו השישי – 'קומה מינוס חמש', בעברית ובאנגלית. כמו גם ספרים נוספים שלו שתורגמו ומופצים בעולם. בימים אלה עסוק בכתיבת ספרו השמיני – פנטזיה המתרחשת במעמקי הים. 
ד"ר שרגא וקסלר – רופא נשים בכיר, נשוי, אב לשלוש בנות וסב לתשעה נכדים. שרגא חובב שירה ונגינה, מדריך טיולי שטח בג'יפים ומספר סיפורים. זוהי הפעם הראשונה שהוא מתנסה בכתיבה יצירתית. הרומן מתבסס על סיפור חייו של אביו - מאיר וקסלר, שנולד וחי בישראל ונפטר בגיל 91 שנים ועוד יום, שבע חוויות והרפתקאות.                                                                                        


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה