יום ראשון, 17 ביוני 2018

אישה חשובה מאד בעיר




טוטם ספרים מציגה ספר חדש

אישה חשובה מאד בעיר


מאת דב בהט
176 עמ' – 88 ש"ח

הגיאולוג הבכיר חוזה עתיד מרעיד לישראל!
מחבל ערבי בבית חולים יהודי, עולה מרוסיה המתאהבת באיש מג"ב, ממציא מבריק הנאלץ לחלק את רווחיו עם הקיבוץ, מכללה המעניקה השכלה אך ורק בשיווק וביחסי ציבור, מיסטיקנית השולטת בפוליטיקאים הבכירים ביותר. אלו רק חלק מהסאטירות בספר החדש של פרופ' דב בהט, מומחה בעל שם עולמי לגיאולוגיה ורקטור אוניברסיטת בן-גוריון לשעבר.
"אישה חשובה מאוד בעיר" הוא קובץ סיפורים חדש מאת דב בהט העוסק ברובו בחברה הישראלית על המעניין והחריג בה. אוסף הסיפורים נע בין הפאנטסטי לסאטירי ואף מתכתב עם משלי חיות מפורסמים ועם זאת, מאוד קשור לחוויה הישראלית של היום.
פרופ' דב בהט פרץ באופן מפתיע לתחום היצירה הספרותית בשנים האחרונות.כתיבתו לרוב אינה פוליטית ישירה, אלא עוסקת בדרך כלל במידה רבה בהיבטים החברתיים של החיים בארץ. אולם גם כאשר הוא פונה לנושאים פוליטיים מובהקים יותר, הוא מבליט גם את הצדדים האבסורדיים של המצב.

לדברי פרופ' גבריאל מוקד: "לפנינו מְסַפֵּר מעולה בתחום תיאור בעלי-החיים עצמם כסוג 'יורש ישראלי' של רודיארד קיפלינג בכבודו ובעצמו. בין סיפורים פנטאסטיים אלה, הקרובים לסיפורת של בורחס בעולם, או לסיפורי א.ב. יהושע, דוד שחר, אורפז וקניוק אצלנו. אחדים מסתכנים בהפלגה יתירה – אך "אישה חשובה בעיר" הוא דווקא גם בגלל איפוקו, כאמור, מעולה במיוחד. ”.
דב בהט (83) הוא אמריטוס פרופסור באוניברסיטת בן-גוריון, מומחה בעל שם עולמי לגיאולוגיה, לשעבר רקטור האוניברסיטה. מאז פרישתו הוא מקדיש את רוב זמנו ליצירה ספרותית.
דב בהט, אישה חשובה מאוד בעיר. עורכת: לילי פרי.
להשיג בחנויות ובאתר ההוצאה. עיצוב עטיפה: יאנה סגל. ציור: קטיה בריודין.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה