יום ראשון, 17 ביוני 2018

דוהרים במקום



דוהרים במקום


מאת: יוני ויצמן

עורכת: אילנה ברנשטיין

הוצאת מטר
*****
223  עמודים, 95 ש"ח



"ברגעים כאלה אני צריך להזכיר לעצמי בכל הכוח שהדעה של הרוב אינה ערובה לדבר. המוסכמות הרווחות, ולא משנה באיזה תחום, שוות לתחת.
הרי רוב האנשים מאמינים שיש אלוהים, אלוהים הוא המוסכמה הרווחת ביותר, אבל איך זה עוזר לי? האם גם אני צריך להאמין באלוהים?
האם גם אני צריך להאמין בשקר הרווח של מערכות יחסים שאנחנו גדלים לתוכם? כמעט כל מי שינסה לתחזק משולש של קריירה, אהבה וילדים בעשור הראשון שלו כבן אדם בוגר, לא יהיה מאושר," את הדברים האחרונים אמר עומר בנחרצות.

בריחה מהמציאות הישראלית ומהתחושה של דהירה במקום — פול גז בניוטרל, מובילה שני צעירים, שני הפכים, למסע קסום על גבי אופנוע לאורכה של וייטנאם, כשהדבר האחרון שהם מביאים בחשבון הוא האפשרות שיתאהבו זה בזה.

ליה, זמרת דה וויס, המנהלת רומן סודי עם אחד המנטורים, מתוסכלת מהחיים בארץ. לאחר שלא הצליחה לפרוץ לקדמת הבמה היא מחליטה לעזוב הכול מאחוריה ולצאת למזרח הרחוק, שם היא מקווה למצוא, בין השאר, גם תשובות.

עומר, טייס חיל האוויר לשעבר, איש הייטק בהווה, המתמודד עם טראומה מעברו הצבאי ומקשיים בזוגיות, מחליט לשבור את הכלים. השניים נפגשים במקרה ויוצאים להרפתקה משותפת בווייטנאם, בחיפוש עצמי ובניסיון להרפות מהעבר.

דוהרים במקום הוא הרומן השני של הסופר יוני ויצמן. קדם לו ספר הביכורים עטור השבחים כל הימים נולדו שווים שראה אור בהוצאת  מטר.
גם בספרו החדש ממשיך ויצמן לטפל בנושאים שדור ה-Y מתלבט בהם, אותו דור המרגיש כי הוא משתתף במשחק לא אפשרי ואף לא הוגן, כאוגר הרץ בגלגל ללא יעד, וללא אפשרות לשנות את חוקי המשחק.

הספר מלווה בהגרלת טיסה זוגית במתנה לווייטנאם בעקבות גיבורי הספר. ראו קישור:

יוני ויצמן נולד בירושלים, בוגר תיכון "בויאר" וכן "האוניברסיטה העברית" ו"אוניברסיטת בן גוריון" בכלכלה ובמנהל עסקים. את שירותו הצבאי החל בקורס טיס, ולאחריו שירת כקצין קרבי. כיום מכהן כסמנכ"ל התאחדות בוני הארץ, וזאת לאחר שורת תפקידים ביניהם עיתונאי ב"מעריב", מנכ"ל חברת בת בקבוצת דלק נדל"ן, מנכ"ל סטארט אפ בסן פרנציסקו ויועץ במשרד האוצר. ויצמן המתגורר בתל אביב, הוא גם בסיסט בלהקת רוק ותומך גדול בשינוי חברתי.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה