יום ראשון, 10 ביוני 2018

"לשחרר את אבא" מאת דורון ארז


 ספר ילדים חדש:
"לשחרר את אבא" מאת דורון ארז




"לָמָה אַבָּא נִמְצָא רַק בַּבּוֹקֶר?" שׁוֹאֵל אִיתַי.
"אֲנִי רוֹצֶה לִהְיוֹת אִיתוֹ,
אֲנִי רוֹצֶה שֶׁיַקְרִיא לִי סִיפּוּרִים,
לָלֶכֶת אִיתוֹ לְגַן הַחַיוֹת,
וְעוֹד הַרְבֵּה דְבָרִים". (מתוך הספר)


ספר הילדים "לשחרר את אבא" מאת דורון ארז בהוצאת "ספריית דורון עפרון" הוא סיפור אקטואלי על אבות עובדים שהפכו לעבדים במאה העשרים ואחת. הספר מוקדש לכל ההורים שעובדים קשה והרבה שעות ולא רוצים להפסיד את הקשר עם הילדים שלהם. אנחנו ההורים מאוד אוהבים את הילדים, אבל כדי לקיים אותם ואת התא המשפחתי אנחנו נאלצים לעבוד שעות מרובות ולחזור בשעה מאוחרת מהעבודה. אבא של איתי גיבור העלילה חוזר מהעבודה לאחר שבנו כבר נרדם. איתי, ילד בעל דמיון מפותח, יודע שאבא אוהב אותו מאוד, ולכן מחליט שאבא לא נשאר מרצונו בעבודה עד שעה מאוחרת. הוא מחליט שיש מפלצת שלא נותנת לו לחזור בזמן והוא יוצא לשחרר את אבא מהמפלצת.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של דני קרמן מבכירי המאיירים הישראלים - אמן הקו והצבע שמשוחח עם הכתוב ומעניק לו ממד מיוחד של חן והומור. האיורים שמלווים את הסיפור משתלבים בעלילה ומלווים אותה. הדרקון הירוק המאוייר, יורק האש לבטח יתחבב על הקוראים הצעירים.

דורון ארז (57), נשוי לרבקה ואב ל-3 ילדים. גר בקיבוץ עין דור, מגדל ירקות ועצי פרי בגינה, כותב סיפורים, שירים, ומצלם. מנכ"ל ובעלים של חברת ארז אדר מחשבים בע"מ שמספקת שרותי מחשוב למוסדות וארגונים.

"לשחרר את אבא" הוא ספרו השני של דורון ארז. ספרו הראשון "שעה טובה" מציג את תחושת הבדידות של ילדה שאבא שלה עסוק כל הזמן בטלפון הנייד. הבדידות נפסקת לרגע כשהטלפון מתקלקל. הסיפור מציג בפני הקוראים את ההשפעות מרחיקות הלכת של הטלפון על החיים של כולנו. הילדה משקפת לאביה את חווית הבדידות, ואז מגיע הפתרון - "שעה טובה" - זמן איכות ללא הטלפון הנייד.
הספר מיועד לילדים מגיל 2 עד 7.
בימים אלה עובד דורון ארז על הכנת 3 ספרים חדשים לילדים. הספר "לפיד השלום" יעסוק בפתרון בעיה בדרך של גישה חיובית ומשתפת. כיצד ילד שגר בשכירות עושה הסכם עם בעל הבניין שהוא גר בו. הספר " כְּבָר לֹא לְבַד" יעסוק בילד שכל עולמו בטלפון. יש לו המון חברים בטלפון והוא משתמש בו כדי ליצור קשר ולהעביר מסרים, אבל הוא מרגיש בודד. בסיפור הוא מאבד את הטלפון, דבר שמוביל אותו בסוף לחברות אמיתית. הספר "מכשפת המסכים" מספר את סיפורו של ילד שיכול לשבת מול מסך של מחשב ולצפות בתוכניות אחת אחרי השנייה בלי שהוא יכול להתנתק מהמסך. אבא חושב שיש מכשפה שלוכדת את הילד ומונעת ממנו להשתחרר מהמסך. גם מילות הקסמים של אימא לא מצליחות לשחרר את הילד מהמסך. רק  אבא בעל יכולת בתחום המחשבים מצליח לשחרר אותו מהמכשפה.

"לשחרר את אבא" מאת דורון ארז. איורים נפלאים: דני קרמן. הוצאת "ספרית דורון עפרון", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 79 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים וכן באתר המחבר www.doronerez.org.il
                       

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה