יום רביעי, 4 ביולי 2018

"קרנבל בחלל" מאת משה גולדברג



"קרנבל בחלל" מאת משה גולדברג


                                                
"אי אפשר לסמוך על המבוגרים", אמר פיטר. "ראיתם – משטרה, רופאים... שום דבר לא יצא מזה. הם טובים רק בדיבורים. כן תעשה - לא תעשה. מותר. אסור. פיטר, מספיק! איאן, די! דברים כאלה. אבל כשיש בעיות אמיתיות הם לא יודעים לעשות כלום. הרי הם אלה שעושים את הבעיות, אז איך יפתרו אותן?" (מתוך הספר).

"קרנבל בחלל" מאת משה גולדברג בהוצאת "ספרי ניב" הוא  סאטירה על הטבע האנושי והמבנים הארגוניים האנושיים. הוא כולל תובנות מתמטיות ופיזיקאליות רבות והסבר לפרדוקסים מסוגים שונים. הספר רק נראה כמיועד לבני נוער, אך לא כך הדבר. זוהי סאטירה לפיכך, הספר מיועד לטווח הגילים 77-10.

שבעה נכדיה של סבתא שירה יוצאים להרפתקה מטורפת בחלל. יעל נעלמת וחושדים שהיא נמצאת על הירח אליו העבירו אותה חייזרים בעלי טכנולוגיה מתקדמת. הנכדים מסבים את המכונית של סבתא לחללית וטסים לירח בעזרתה. בדרכם הם פוגשים בחסידה שומרת מצוות ובנשר חכם ולומדים מהם רבות. הם נוחתים על הירח, מאתרים את הבסיס התת-קרקעי של החייזרים וחודרים לתוכו. שם הם מתעמתים עם חייזרים מתוסבכים ועם קוסם מתוסכל, מתווכחים עם דינוזאור שירד מהפסים ומתמודדים עם פרדוקסים עוינים ועם שאלות קיומיות. האם ישובו בשלום? האם ילמדו שאין כמו לצפות בטלוויזיה? האם יבינו את חשיבות הצורך בעורך דין? האם יפנימו שהם חזקים לפחות כמו כפיות? על שאלות אלה ועל שאלות רבות נוספות תקבלו אולי מענה בספר שבידכם.

יש בספר הערות שוליים רבות שמסבירות מושגים פיזיקאליים, מתמטיים, פילוסופיים, לוגיים והיסטוריים. הדגש בספר הוא על דרכי ההתמודדות של הנכדים עם הקשיים שהם עוברים, התפתחותם הרגשית ותפקודם במהלך המפגשים עם החייזרים ובהרפתקאות שהם עוברים.

הספר שופע בדיחות מילוליות ואחרות והטמטום החייזרי יצחיק גם ילדים וגם מבוגרים.

משה גולדברג (63), תושב הוד השרון, הוא בעל השכלה בין-תחומית המשלבת כלכלה, חשבונאות, תולדות האמנות ופילוסופיה, חובב ספרי מדע בדיוני, פנטזיה ומדע פופולרי מצייר ומפסל בשעות הפנאי. הוא השתתף בתערוכות קבוצתיות רבות, בעיקר של פיסול, בין השאר בגלריה "המגדל" בתל אביב ובגלריה "האגם" ברעננה. "קרנבל בחלל" הוא ספרו הראשון.

למד באוניברסיטת תל אביב בחוגים לכלכלה ולחשבונאות, תולדות האמנות ופילוסופיה והוא בעל תוארBA  בכל החוגים. "מבקר האוניברסיטה" באוניברסיטת תל אביב. לאורך השנים צבר ניסיון רב בבחינת מערכות ניהוליות - על הכשלים ועל הבעיות שבהן והכיר באופן מעמיק את הטבע האנושי.

"קרנבל בחלל" מאת משה גולדברג. הוצאת הספרים "ספרי ניב", 301 עמודים. מחיר לצרכן 84 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים ובחנויות הספרים הדיגיטליות באינטרנט.

                       




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה