יום שלישי, 27 באוגוסט 2013

חבורת איקס ובית הרוחות

ספר לראשית קריאה חדש: חבורת איקס ובית הרוחות מאת מיכל בר פרו
האם אתם מאמינים שרוחות רפאים באמת קיימות?


"חבורת איקס ובית הרוחות" מאת מיכל בר פרו הינו ספר ראשון בסדרה מרתקת לראשית קריאה (מומלץ לגילאי 7-14, מנוקד), בהוצאת "אוריון". חייו של רן, עושה צרות סדרתי, השתנו מהקצה אל הקצה ביום שאביו מקבל חבילה מסתורית בדואר שבישרה לו שכנראה הפעם החופש הגדול לא עומד להיות משעמם בכלל.  העלילה מתרחשת בעיירה מנומנמת בארה"ב. כמו שאומר רן אינשטיין, שמפיו מסופר הספר, "שום דבר מעניין לא קורה בגרנדהיל", אבל כמובן שמאותו רגע העניינים רק הולכים ומסתבכים וכנראה שהולך להיות מאוד מעניין בגרנדהיל בסופו של דבר. את רן מלווים חברים וחברות שמצטרפים לחבורה שמתכנסת בכל פעם ב"מאורה". כל דמות היא מעניינת בפני עצמה ותתפתח במשך הזמן עם ההרפתקאות השונות והמשונות שמחכות להם בכל פעם ממש מעבר לפינה. הייחודי בחברי חבורת איקס שהם בעצם ילדים, כמו הקוראים של הספר. אין להם כוחות- על והם ילדים די רגילים מבחינת היכולת שלהם, הרצונות וההתנהגות שלהם. האם אתם מאמינים שרוחות רפאים באמת קיימות או האם זו רק המצאה שנועדה להפחיד ילדים קטנים? הצטרפו לרן ולחבורת המאורה בהרפתקה בלתי נשכחת בבית הרדוף של גרנדהיל וגלו את האמת המצמררת. ראו הוזהרתם! הקריאה אינה מומלצת לפחדנים!

"אז ככה: קוראים לי רן, אני בן אחת עשרה וחצי, ואמא שלי אומרת עלי כל הזמן שאני מושך צרות כמו זבובים. זה לא שאני מחפש צרות. אני גם אף פעם לא אשם בכלום. פשוט, יש לי מזל כזה, שכל פעם שקורה משהו, אני במקרה בסביבה. אבל אף אחד לא מבין את זה. כולם תמיד חושבים שאני יוצר צרות סדרתי, ולפי דעתה של גברת טיקוליצקי, המנהלת של בית הספר שלי, אני צרה צרורה בכבודי ובעצמי" (מתוך הספר)

מיכל בר פרו (40), אם ל-4 ילדים, בעלת תואר ראשון במדעי המדינה מאונ' ת"א ועוסקת כשמאית מקרקעין בעלת חברה לשמאות מקרקעין וניהול נכסים בהרצליה.  כיום מתגוררת עם משפחתה בהרצליה. 'חבורת איקס' הוא ספרה החמישי, אחרי  רומן מצליח וספרים בתחום הנדל"ן, הפנטזיה, והשירה.

מיכל בר פרו מספרת, כי "כעת אני בעיצומה של כתיבת הספר השני בסדרה. כל ספר וספר עומד בפני עצמו מבחינת העלילה והפתרון. הספר הראשון מתנסה ברעיון של 'רוחות רפאים' ובתים רדופים. הנושא הזה מצליח לרתק גם אותנו המבוגרים. לפחות אני יכולה להעיד על עצמי בעניין הזה. במסגרת הספר הראשון בעצם החבורה נבנית וקיימת היכרות עם חמש הדמויות הראשיות בסדרה.  בספר השני אני כבר יכולה לספר בשלב הזה שיהיה הרבה יותר מעניין ומרתק ואולי גם קצת יותר מפחיד.  בחרתי לכתוב על מקום דמיוני מאחר והרעיון של הספרים בסדרה הוא העולם העל-טבעי למעשה ואני חושבת שיהיה הרבה יותר קל לקוראים להתחבר לסיפורים המפחידים כשהם מתרחשים במקום אחר. רחוק. הרבה יותר רחוק מחמש שעות נסיעה לכאן או לכאן. מקום שהוא רחוק לא רק פיזית אלא גם רעיונית. מקום כמו גרנדהיל".

חבורת איקס ובית הרוחות מאת מיכל בר פרו, הוצאת הספרים אוריון, איורים: אינה קצב, 149 עמודים, מחיר לצרכן 55 ש"ח, לגילאי 7-14, להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב סחרוב 19, קניון ערי החוף, ראשון לציון ובאתר ההוצאה www.orion-books.co.il



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה