יום רביעי, 14 באוגוסט 2013

פוקסיה ופוקסין - ספר ילדים




נורית זרחי    הילה חבקין
פוּקְסִיָה ופוּקְסִין


הוצאת רימונים


* * * * * *  

גיל יעד: 4-7


(לא ממוספר, 68 ₪)


"מי ראה את החתולה שלי?" אמרה המלכה פוקסיה, "רק דרכתי לה על הזנב – לא בכוונה כמובן – וזו ברחה לה ונעלמה".

"מי ראה את פוקסין שלי?" קראה הוד רוממותה בדמעות, "מישהו חייב לחפש אותה!"

"לכי את!" צוותה על המשרתת גרומה.
"אני?" שאלה גרומה, "זאת לא החתולה שלי!"
"אבל זאת החתולה של הוד רוממותי", אמרה פוקסיה. "צאי מיד לדרך!"

עברו בוקר, צהריים, ערב ולילה, וגרומה לא חזרה.

שלחה המלכה פוקסיה את המשרתת גדושה וגם היא לא חזרה.

שמע המלך הוד יהושע והכריז "אל תדאגי... אני אחזיר את כולן הביתה". יצא לדרך ולא חזר.

הבינה המלכה פוקסיה שרק היא יכולה למצוא את מה שאבד לה, ויצאה למסע חיפושים.


לאן נעלמו כולם?

כיצד חזרו לעולם?

אלו הרפתקאות עברו בדרך?

מה מסתתר מתחת לקסדת האופנוע של המלכה?


ספרה של נורית זרחי,  מעביר מסר אינטליגנטי ומלא הומור (ככל ספריה) על אבידה והשבתה. כשמישהו אהוב אובד לנו, חל בנו שינוי, משהו משתבש. כשהאהוב חוזר, הכל שב לתיקונו.
את המסר מעבירה זרחי דרך אגדת ילדים המציגה בדרך שונה את המלך והמלכה מהאגדות. היא משתמשת במסגרת הסיפורית של האגדה הקלאסית אבל יוצקת לתוכה משמעויות ורכיבים חדשים.

איוריה המלבבים של הילה חבקין משלימים באופן מדוייק סיפור ילדים זה, ומהווים חלק בלתי נפרד ממנו.

נורית זרחי, סופרת ומשוררת לילדים ולמבוגרים, עטורת פרסים, נולדה בירושלים וגדלה בקיבוץ גבע. כתבה ופרסמה למעלה ממאה ספרי ילדים, שירה, פרוזה ומחקר וזכתה מספר פעמים בעיטור אנדרסן לספרות ילדים ונוער, בפרס ביאליק, בפרס יהודה עמיחי, בפרס ראש הממשלה ובפרס גולדברג.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה