יום חמישי, 15 באוגוסט 2013

אריה זה"ב - ספר ילדים

חדש בהוצאת רימונים




אריה זה"ב

ספר ילדים


מאת: לימור טלמור


איורים: שחר קובר

* * * * * *  

גיל יעד 4-7

(לא ממוספר, 64 ₪)


...הוּא רָאָה רַמְזוֹרִים, מִדְרָכוֹת וּכְבִישִׁים,
מְכוֹנִיּוֹת, יְלָדִים וַהֲמוֹן אֲנָשִׁים,
וּפִתְאוֹם הוּא הֵחֵל מַמָּשׁ לְפַחֵד,
הִתְיַשֵּׁב בַּפִּנָּה, מְבֹהָל וְרוֹעֵד.


בספר נפלא זה, מלך החיות הוא אריה זה"ב (ראשי התיבות של "זהירות בדרכים") אמיתי. הוא מגיע מן הג'ונגל הגדול ונבהל מאוד כשהוא רואה את כל הרמזורים ומעברי החציה,  ואינו מבין את החוקים והכללים. כשהוא פוגש את עילי, הכל מתבהר, כי החיים הרבה יותר בטוחים ונפלאים כשיודעים את הכללים ונזהרים.

חוקי הזה"ב מובאים בספרה של לימור טלמור בחן רב ובהומור. האריה של המאייר המוכשר שחר קובר כובש את לב הקוראים הצעירים והדמויות כולן יחד מעבירות מסר ההופך את הספר לספר חובה לילדי גן וכתות א'-ב' בשנות המודעות הראשונות שלהם לחשיבות הזהירות והביטחון בדרכים.

לימור טלמור (44) ילידת ותושבת פתח תקווה, אם יחידנית לאמיר בן העשר. מורה ומחנכת בכיתות היסוד. סופרת וכותבת ערכות לימוד לגנים.
לימור רואה בכתיבה דרך חיים ומתייחסת אליה ככלי טיפולי המאפשר לילדים להביע רגשות. הוציאה עד כה שלושה ספרי ילדים (כולל הספר הנוכחי), כולם בהוצאת "רימונים" וכן 30 סיפורים בהמחשה לגיל הרך. ספריה עוסקים בנושאים חשובים ובנקודות משמעותיות בחיי ילדים.
ספרה הראשון "משפחות משפחות, מיליון לפחות" (2010) הוא הספר הראשון שיצא בארץ לגיל הרך, העוסק בסוגים שונים של משפחות. הספר נכתב בהשראת בנה אמיר, שיום אחד שאל אותה למה רק לכיפה אדומה, מכל גיבורי ספרי הילדים, אין אבא. הספר זכה להצלחה, תורגם לאנגלית ונמכר באתר של "אפל".
גם את ספרה השני "משקפי הקסם של אמיר" (2011) המלווה באיוריה של נורית יובל, כתבה בהשראת בנה. אמיר התקשה להתמודד עם הצורך בהרכבת משקפיים. בעזרת הספר,  הבין שאפשר לראות את הדברים אחרת , באור חיובי... והבחירה היא בידינו.

אל ההוראה הגיעה לראשונה בגיל 24, כסטודנטית להוראה בבית ברל. לאחר שנתיים התקבלה לקורס דיילות של "ארקיע", שבזמנו קרץ לה יותר מחדר המורים. במשך 16 שנים שימשה כדיילת אוויר וקרקע ב"ארקיע" וב"בריטיש איירווייס".

לכתיבה הגיעה במקרה. אמיר החל לדבר בגיל מאוחר וקלינאית תקשורת הציעה לה להקריא לו סיפורים. הספרים שהקריאה לו לא עניינו אותו וכך מצאה עצמה כותבת לו סיפורים פרי עטה. הגננת של אמיר מאד התפעלה מהסיפורים, הפנתה אליה אמהות נוספות, ולימור החלה לכתוב סיפורים לילדים בהזמנה.

בשנת 2005 זכתה בפרס הראשון בתחרות לסיפורי ילדים וחברת "חגיגת גן" פנתה אליה על מנת שתכתוב להם תוכניות-לימוד לגננות. עד היום כתבה כ-30 תוכניות  - סיפורים מומחשים המיועדים גם להפעלה יצירתית, בנושאים שונים: כינים, אצבעות, אברי הפנים, עונות השנה ועוד.
כשאמיר החל ללמוד בכיתה א', גילתה שהיא מתגעגעת ללמד, עזבה את התעופה וחזרה להוראה.

התרשמותי: ספר יפהפה. כתוב טוב בחריזה ובצליל קליט לאוזני הילדים וקל לקריאה לילדים בתחילת דרכם בקריאה עצמאית. האיורים המלווים את הטקסט יפהפיים. ספר מומלץ בחום !! עכשיו משמגיעים החגים זו מתנה מומלצת לילדים, נכדים, אחיינים וכמתנה ליום הולדת. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה