יום שישי, 2 ביולי 2021

לראותה בלבד

 

לראותה בלבד




מאת: אראלה תלמי

עורכת: רוני אמיר

הוצאת עולם חדש

******

 283 עמודים, 98 ש"ח

 

 

לראותה בלבד הוא רומן היסטורי המבוסס על פרשה שהתרחשה בשולי מלחמת העולם השנייה באירופה ומאבק העלייה לארץ. זהו סיפורו של מחנה מעצר בריטי שבו נכלאו בין חומות וגדרות למעלה מאלף וחמש מאות נשים, גברים וילדים במשך קרוב לחמש שנים. כולם היו מעפילים שבהגיעם לחופי הארץ גורשו בידי שלטונות המנדט הבריטי למאוריציוס באוקינוס ההודי, אי נידח אך מרהיב ביופיו, ונשכחו מלב עד תום המלחמה.

על רקע ההתרחשויות ההיסטוריות הגורליות המהדהדות ממרחקים ומטלטלות את נפש העצורים, טווה המחברת סיפור בדיוני על הקשר האמיץ המתהווה בתוך קבוצה של גברים ונשים שנפגשו לראשונה במהלך המסע הימי הארוך מאירופה. חברותם מתחשלת נוכח חוסר האונים המייאש והמאבק הנחוש של עצורי המחנה בקשיחות הבריטית בגן העדן המדומה. בעיצומם של האירועים נרקם גם סיפור אהבה בין שני צעירים שהכירו על סיפונה של אוניית הגירוש.

זהו הרומן הראשון של החלילנית אראלה תלמי (78), ילידת קיבוץ אפיקים, שפרשה מקריירה מוזיקלית רבת שנים, שבמהלכה הופיעה והקליטה כסולנית עם תזמורות והרכבים קאמריים שונים בארץ ובחו"ל.

הרומן הוא פרי מחקר מקיף על פרשת מאוריציוס, אולם ההשראה לכתיבתו היה סיפורה של סבתה של המחברת שהיתה אחת מ-1500 המעפילים שגורשו מארץ ישראל לאי הנידח מאוריציוס וזכתה לעלות לארץ אחרי כחמש שנות גלות.

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה