יום רביעי, 17 באוקטובר 2018

חידת המציאות מאת יצחק בר יונה



חידת המציאות מאת יצחק בר יונה





הידע המדעי זורם היום בשני ערוצים נפרדים - מדעי הטבע ומדע הרוח. לאחר שנים ארוכות של פירוד מוחלט מגלה הפיזיקה המודרנית שבתחומים מסוימים העקרונות המסורתיים של מדעי הטבע אינם ישימים ואילו רעיונות מדע הרוח מתאימים יותר למציאות התת־אטומית המתגלה במעבדות המחקר.

"חידת המציאות" מאת יצחק בר יונה בהוצאת "ספרי ניב" עוסק בנושאים המרכזיים של החקירה המדעית: מהות החומר (גילויים חדשים, טבעו האוקולטי של החומר) ומהות הזמן (מהו הזמן בעצמו?, הזמן בראייה העל-חושית, אשליית הזמן), אופיו הפנימי של האור (אור פנימי ואור חיצוני, טבעו של הצבע, תורת הצבע של גתה), מוצא החיים (להנדס את החיים, הביולוגיה של האמונה, דרווין והברירה הטבעית), החשיבה המדעית (החשיבה לסוגיה, מקומו של המוח בפעולת החשיבה) וחידת התודעה (האם התודעה מתהווה בגוף הפיזי?), הגאוניות ההנדסית של הטבע (תבונת הטבע הדומם, שילוב בין ההיבט האסתטי להיבט הפונקציונלי, גאונות הנדסית בעולם החי והצומח, הטבע כאשף הצורות), קוסמולוגיה (המפץ הגדול, הופעת החיים, קוסמולוגיה בדרך רביעית), אמנות ומדע, הסקרנות המדעית, אמת ומדע ועוד. הוא בוחן אותם מנקודת הראות המיוחדת של שני הזרמים המדעיים.

יצחק בר יונה, תלמיד מדע הרוח ובוגר הטכניון, מחבר בין אלברט איינשטיין, נילס בוהר וריצ'רד פיינמן מצד אחד, לבין רודולף שטיינר, ג'ורג' איבנוביץ' גורדייף ושרי אורובינדו מצד שני, ומנסה להראות כי "מדע של הכול", משאת הנפש של חזית המחקר המדעי, עשוי לצמוח מתוך חיבור סינרגטי בין שני זרמי הידע.

"חידת המציאות" מאת יצחק בר יונה. הוצאת הספרים "ספרי ניב", 231 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות באינטרנט.

                       

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה