יום ראשון, 10 בדצמבר 2017

מותחן חדש: ארץ הפקר

מותחן חדש: ארץ הפקר מאת הוקאן אוסטלונד





המותחן "ארץ הפקר", הספר השלישי מאת הוקאן אוסטלונד, אחד מכוכבי-העל החדשים של ספרות הפשע הסקנדינבית, מתרחש שוב באי השלו והפסטורלי גוֹטלֶנד, בכיכובו של הבלש פרדריק ברומן. המותחן מעלה אל פני השטח את האימה המסתתרת מאחורי החיים בעיירה קטנה, שבה אין לאיש אפשרות להימלט מהעבר, ואת הרוע החבוי בתוכנו כצפעוני ומאיים להתפרץ בכל רגע.

זהו מותחן מסחרר ועוכר שלווה על הדחף להשתחרר מהכבלים הישנים ולפתוח בחיים חדשים – גם אם המחיר קשה מנשוא.

ויקטור ורפאל, בני דודים, כמעט הגשימו את חלומם: שני מיליון קרונות שוכנות לבטח בחשבון עלום בארץ רחוקה, היכן שאיש לא שואל שאלות. הגיע הזמן לעזוב את שוודיה ואת האי גוטלנד לתמיד. אבל כאשר האיש שעזר להם להבריח את הסמים מאסטוניה נמצא מת, הפנטזיה שלהם על חיים ללא דאגות הופכת בבת אחת למאבק הישרדות בחודש נובמבר הקפוא של גוטלנד – האי שנראה רגוע כלפי חוץ, אך מתחת לפני השטח מבעבעים רגשות עזים הממתינים לפרוץ החוצה ללא הזהרה.

ידיהם של הבלש פרדריק ברומן ועמיתיו למשטרת גוטלנד כבר עמוסות בניסיון לפענח את המסתורין סביב הגופה שנמצאה במגדל המים העירוני, וכעת עליהם לנהל שתי חקירות במקביל. האם יצליחו להגיע לפתרון לפני שגופות נוספות יצוצו? בינתיים גם חייו האישיים של ברומן אינם מתנהלים על מי מנוחות, ועליו להחליט אם להישאר באי או לעזוב.

המותחנים של הוקאן אוסטלונד, זוכים להצלחה גדולה ברחבי העולם ומתורגמים לעשרות שפות. אוסטלונד הוא אחד מכוכבי העל החדשים של ספרות הפשע הסקנדינבית. הוא גדל בשטוקהולם, שוודיה, בה הוא מתגורר עד היום. הוא עבד כעיתונאי בעיתון הבוקר הנפוץ ביותר של שוודי וכעת החליט להקדיש את כל זמנו לכתיבה. זהו ספרו השלישי בהוצאת "דני ספרים", אחרי "הצפעוני" ו"הפלישה", שהפכו במהרה לרבי־מכר גם אצלנו.

"חובבי ספרות המתח הסקנדינבית ינעצו את שיניהם בתאווה בספרו החדש של אוסטלונד, סיפור פסיכולוגי מסחרר של בגידה, אשמה וטירוף" – פבלישרז וויקלי.

מותחן משובח נוסף של אוסטלונד, שבו סיפור הפשע משמש חלון אל נבכי החברה הסקנדינבית – Publishers Weekly

"ארץ הפקר" מאת הוקאן אוסטלונד. משוודית: רות שפירא, הוצאת "דני ספרים". 510 עמודים, מחיר לצרכן 98 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il          







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה