יום שני, 13 במרץ 2017

"יש מישהו אחר" מאת נגה מרון

ספר חדש:

 "יש מישהו אחר" מאת נגה מרון




הספר "יש מישהו אחר" מאת נגה מרון בהוצאת הספרים "אוריון", מעביר את הקוראים לישראל של שנת 2027 - עשר שנים מהיום. איה  ברנר, רווקה אמריקנית בת 38 טסה לביקור בישראל. עשרים שנה לפני כן היא ביקרה כאן עם קבוצת נוער, התאהבה בנער הראל, וגם באווירה של ישראל, בה חלמה לבנות את עתידה. אך דרכי השניים נפרדו כשחזרה לארצות הברית. משפחתה הגרעינית הרוסה, קשריה עם גברים לא צלחו, ועתה היא עובדת על דוקטורט ביחסים בינלאומיים במזרח התיכון. מייל מפתיע מהראל מציע לה לבוא לבקר בישראל, היא נדלקת ונוסעת בלב מלא תקווה וציפייה.      
כבר במטוס מתרחש אירוע בעייתי, בהמשך שהותה בארץ חווה איה אכזבה מאהבתה, וגם מהמציאות בישראל של שנת 2027 טופחת על פניה – חוקי ההלכה הדתית שולטים, אין  השקעות מחו"ל,  מיטב המוחות היצירתיים עזבו את הארץ, הטרור מעצים, שחיתות והזנחה שוררים בכול. למרות כל זאת הישראלים ממשיכים לתמוך בשלטון הקיים, משום שהם אינם רואים באופק כל אופציה אחרת. רוח הזמן ושאיפתם המשותפת של תושבי המדינה על גווניהם השונים מביאים איתם אופציה חדשה, והם מאמינים שהודות לה יזכו לחיים טובים באווירה דמוקרטית. 
"יש מישהו אחר" הוא ספרה השמיני למבוגרים של נגה מרון (88), פלמחניקית ואשת חינוך ילידת ירושלים ותושבת תל אביב. ספריה האחרים הם בעיקר לנוער ביניהם "חירות", סידרה  בת תשעה  חלקים בהוצאת ידיעות אחרונות אשר מנגישה לנוער את סיפורה של מדינת ישראל באמצעות סיפור התבגרות של נערה מדור תש"ח.
נגה אחילאה מרון נולדה בירושלים בבית דתי. אמה הייתה אחותו של הרב איסר יהודה אונטרמן - הרב הראשי לישראל לשעבר. היא למדה בבית החינוך לילדי עובדים, חניכת "המחנות העולים". הוסמכה להוראה בסמינר דוד ילין בבית הכרם בירושלים. שירתה בפלמ"ח בקיבוץ אפיקים, במלחמת השחרור גויסה לצה"ל, ושוחררה כדי להתחיל בהוראה בשנת הלימודים הראשונה במדינת ישראל. היא הייתה מורה בבית הספר ביאליק ובבית ספר עמישב ברמת גן,  והייתה מנהלת של בתי הספר "אחד העם"  ו"הלל" ברמת גן.  תוך כדי עבודתה הייתה פעילה בהסתדרות המורים  ונבחרה  כיו"ר סניף גוש דן, ואחר כך נבחרה כחברת ההנהלה ויו"ר מחלקת ההשתלמות והתרבות,  ובתפקיד זה הייתה גם מנהלת קרנות ההשתלמות של המורים. לצורך תפקידיה אלה קיבלה חופשה ללא תשלום ממשרד החינוך,  אולם לאחר חמש שנות פעילות ציבורית החליטה שלא  להעמיד  את עצמה לבחירה נוספת והעדיפה  לחזור למערכת החינוך לניהול בית הספר הילל ברמת גן ("לחלקת אלוהים הקטנה שלי", כדבריה). לאחר שכתבה שני ספרי ילדים ("מה שקרה לגילי וגם לי", ו"למה דווקא אני?" שזכו להצלחה ולמהדורות רבות פרשה לגמלאות פרישה מוקדמת בגיל 58 כדי להתמסר לכתיבה. רק לאחר ששני בניה בגרו השלימה לימודי ספרות וחינוך (בהצטיינות) באוניברסיטת בר אילן. יש  לה ששה נכדים ושלושה נינים. 
נגה מרון מספרת: "הטריגר שגרם לי לכתוב את ספרי החדש "יש מישהו אחר" היה הספר  'כניעה' של הסופר הצרפתי מישל וולבק.  תיאור עתידני מזעזע של צרפת בשנת 2022 כאשר האיסלם שולט בה. לא אהבתי את הצד הספרותי של הספר, אבל הרעיון הצית בי את הצורך לכתוב ספר על המציאות בעתיד במדינתי שמדאיגה אותי מאוד. הספר העלה בי אסוציאציה מכאיבה למה שעלול לקרות בארצי,  אם לא נדע להתעשת בזמן. כך ניצתה בי התשוקה לכתוב רומן שיזהיר את קוראיי מפני קץ הציונות: המטרה שלמענה לחמנו והקמנו את המדינה כבית לאומי לכל יהודי באשר הוא. אני חרדה שללא הסדר מדיני אזורי תיפסק התמיכה העולמית בנו, וישראל לא תשרוד כאי בודד בים המוסלמי העוין המקיף אותה".
נגה מרון מספרת כי המטרה בכתיבת הספר היא להעביר רעיון. "הרומן מציג תקווה - יש אופציה אחרת. יש מישהו אחר! מתחת לפני השטח פועלת תנועה שסוחפת את מרבית אזרחי ישראל - גברים ונשים ששאיפתם המשותפת היא לחיות ולהתפרנס בכבוד ובשלווה, לגדל את ילדיהם כרצונם בישראל יהודית ודמוקרטית. במדינה נאורה המכבדת כל אדם וחיה בשלום עם שכניה".
"יש מישהו אחר" מאת נגה מרון. הוצאת הספרים "אוריון", 238 עמודים. מחיר לצרכן 75 ₪. להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב סחרוב 19, קניון ערי החוף, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה