יום ראשון, 19 במאי 2013

חמלה - פריחתה העילאית של האהבה



חמלה

פריחתה העילאית של האהבה



מאת: אושו

סדרת " תובנות לדרך חיים חדשה"

הוצאת אסטרולוג

* * * * * *
(160 עמודים, 98 ₪)

תשעה ספרים ראו אור בסדרה "תובנות לדרך חיים חדשה" של אושו, סדרה שתורגמה לעשרות שפות והייתה לרב מכר עולמי, (כל הספרים ראו אור בעברית בהוצאת אסטרולוג/ידיעות ספרים). כעת מצטרף הספר העשירי, "חמלה" המסכם את הסדרה ומביא את התובנות שבה לשיא חדש.

"חמלה אפשרית רק עם הבנה ומודעות. אתה מבין את האדם השני ומכבד אותו כאשר נוסף על כך הגעת לגרעין העמוק ביותר של הווייתך. אחרי שראית את לב לבה של הווייתך, אתה מסוגל לראות את לב הווייתו של האחר. עכשיו האחר לא קיים מבחינתך רק כגוף או כתודעה – הוא קיים כנשמה. ונשמות אינן נפרדות. כששתי נשמות נפגשות, הן אחת. חמלה היא הצורה הגבוהה ביותר של אהבה."
                                                                                                               (מתוך הספר)

"חמלה, פריחתה העילאית של האהבה", מאפשר לקורא להפוך את פרח החמלה לכוח מרפא, תורם ומעצים. פרח החמלה, ששורשיו בקבלה הבלתי מותנה של האחר, הוא כוח הריפוי של הנפש.

ספרי הסדרה הקודמים:

1. יצירתיות — שחרור הכוחות שבפנים
2. אומץ לב — החדווה שבחיים על חוד התער
3. בגרות — האחריות שבלהיות עצמך
4. אינטואיציה — ידיעה שמעבר להגיון
5. אינטימיות — לתת אמון בעצמך ובאחרים
6. חופש — האומץ להיות עצמך
7. ערנות — המפתח לחיים מאוזנים
8. אינטליגנציה — התגובה היצירתית לעכשיו
9. שמחה — האושר שבא מבפנים


אושו מאתגר את קוראיו לבחון את מערכות האמונה המותנות והדעות הקדומות שמגבילות את יכולתם של אנשים ליהנות מן החיים בכל עושרם, ולהשתחרר מהן. הוא הוגדר על ידי "סנדי טיימס" הלונדוני כאחד מאלף האנשים שעיצבו את פניה של המאה העשרים, והוגדר על ידי "סנדי מיד-דיי", העיתון הנפוץ בהודו, כאחד מעשרת האנשים ששינו את גורלה של הודו, לצד גנדי, נהרו ובודהא.
אי אפשר לקטלג את משנתו של אושו, שמקיפה עולם ומלואו, מהחיפוש האינדיבידואלי אחר משמעות עד הסוגיות החברתיות והפוליטיות הבוערות שעומדות כיום בפני החברה האנושית. ספריו לא נכתבו, אלא שוכתבו מתמלילי הקלטות אודיו ווידאו של שיחות מאולתרות לפני קהלים בין–לאומיים על פני תקופה של שלושים וחמש שנים. אושו תואר על ידי המחבר האמריקני טום רובינס כ"אדם המסוכן ביותר מאז ישו."
אושו עצמו אמר ביחס לעבודתו שהוא עוזר ליצור את התנאים ללידת סוג חדש של אדם. הוא אפיין לעתים קרובות את האדם החדש הזה כ"זורבה הבודהא" — אדם שמסוגל להתמכר להנאות הארציות של זורבה היווני ולרוגע הרוחני השקט של גאוטם בודהא גם יחד. בין כל ההיבטים השונים בעבודתו של אושו עובר כחוט השני חזון שמאחד את החכמה הנצחית של המזרח עם הפוטנציאל הגבוה של המדע והטכנולוגיה המערביים.
אושו ידוע גם בתרומתו המהפכנית למדע ההתמרה הפנימית בצורת גישה למדיטציה שמכירה בקצב המואץ של החיים המודרניים. "המדיטציות הפעילות" הייחודיות שלו נועדו לשחרר תחילה את הלחצים שהצטברו בגוף ובנפש, כדי להקל על המודט לחוות את המצב הרגוע ונטול המחשבות של מדיטציה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה