יום רביעי, 27 במרץ 2013

שיר השירים שלי – געגועים


שיר השירים שלי – געגועים

מאת: עפרה נחמד

הוצאת כרמל
*****
(48 עמודים, 54 ₪)



אם שיר הוא געגוע, שיר השירים הוא געגועי געגועים...

בימים אלה רואה אור בהוצאת "כרמל" ספר שיריה הראשון של עפרה נחמד, עיתונאית, כותבת ומאמנת.

"שיר השירים המיוחס לשלמה המלך. הוא עמוד תווך בספר הז...ה של עופרה ולא במקרה קבע את שם הספר. שירת שלמה שזורה היטב, ומעובדת לצורכי האמירה השירית של עופרה, בחן של ידיעה ותבונה. ויש לא מעט אזכורים ורמזים מקראיים המשרתים היטב את אמירתה השירית. ומעניקים לה נופך קדומים. ככלל ספר זה הוא ספר אהבה וספר של הלב. ולא נעדר מקומם של הפז והזהב. ומה אנו דורשים מספר בן 48 עמודים. אם לא להיות "מכרה זהב" של לשון ושפה, של התכוונות כנה ואמיתית לנאמר בו.
מה מלבד הערגה וההפלגה למרחקים. כפי שהיא כותבת  בשיר האחרון "רק אתך" לשמואל אהובי ואביר מסעותיי.  זה אתה. // זה אתה שקראת לי לבוא // למלכות גיזת הזהב הגנוזה // לחפש את זהוב השושן של לבי // ... ואני מדלג רק כדי להשאיר לכם תשוקה לקרוא את השיר בשלמותו מתוך הספר ... זה אתה שאתך אפליג למרחק, // אצבור מלים מעל עננים ובתוכם. // אתך מהמורות לעתים הן בית בשיר... // וגם אם לא נגלה את זהוב השושן // לעולם נערוג ליופייה של הדרך // נשתוקק לקסמי טלטוליה. .. ויש בשיר עוד אבל אני רוצה שתקראו את הספר. ותחושו את קסמיו מקרוב . ותיטלטלו עם הגעגועים אל גיזת הזהב של השירה. שירת   עפרה נחמד."
פרץ-דרור בנאי, משורר


"שירי געגועים צובטי לב, עזי מבע ויופי... מחרוזת פנינים עברית משיר השירים, התנ"ך והמקורות שלובים רובד רובד בעברית של ימינו. שירי אהבה בוגרים, טעונים אסוציאציות מסעירות ומעודכנות וגעגועים שאינם מרפים. שירים שתענוג לקרוא אותם ולהרהר בהם ולשוב אליהם."                                                                                אלי עמיר, סופר



דְּקִירַת הַשּׁושַׁנָּה. קַעֲקוּעַ

גַּם אִם תַּעֲזֹב אֶלֶף אַהֲבוֹת
תִּסְתֹּם בְּאֵר זִכְרוֹנוֹת,
תִּטּשׁ
תָּסִיר
תְּנַעֵר
תִּפְשֹׁט
תְּנַתֵּק
תִּזְרֹק
תִּמְחַק
תַּכְחִיד
תְּאַבֵּד
תִּקְרַע
תַּשְׁמִיד
תֶּחְדַּל
בְּלֶכְתְּ
נִשְׁבְּעָה לִי אֵלַת הַמַּזָּל

לָעַד תִּצָּרֵב בְּלִבְּ

דְּקִירָה שֶׁל מַחַט אַחַת
קַעֲקוּעַ
זִכָּרוֹן שֶׁל גַּעֲגוּעַ


"הספר יפה תואר. המילים מלטפות ודוקרות, עוטפות ומטלטלות, מרחפות ונשאפות כבושם נדיר במסע המרתק אל הנשמה שלך. קראתי והתרגשתי עד מאוד."
יואב גינאי מנהל חטיבת התכניות בערוץ 1,
משורר ופזמונאי


"שירה אינטלגנטית מאד, אינטלקטואלית מאד, עשירה וחכמה."
"האומץ להתכתב עם שלמה המלך, כשלעצמו רעיון נהדר. מה גם שאהבתי את שרשור השירים והטיפול הנבון בחומרי הלשון הגבוהה והעתיקה."
"תודה לך על אבני חן הללו"  "ספר יפהפה".
 דודו ברק, משורר ופזמונאי


עפרה נחמד עיתונאית, עורכת ומגישה יומנים ותכניות ברשת ב' של קול ישראל. שימשה שנים רבות ככתבת הבריאות של רשת ב' ובשנים האחרונות עורכת ומגישה את התוכנית "לבריאות". עורכת ומגישה בשנה האחרונה גם את התוכנית "במחשבה חיובית" על העצמה והתפתחות אישית. כמו כן כותבת ומשדרת מדי מוצאי שבת "פרשנות לפרשת השבוע – אימונית", מה אפשר ללמוד ולקחת לחיינו מפרשת השבוע (ספר מלקט הפרשות ייצא לאור בשנה הקרובה).
ילידת 1950 ירושלים, גדלה במושב בית זית (ליד ירושלים) בוגרת החוג ללשון וספרות עברית באוני' העברית בירושלים. בשנים האחרונות עשתה מסע רוחני  למדה אימון קאוצ'ינג ,קבלה ותורת הסוד וכן קורסים בהעצמה וסדנאות רוחניות .
את התיכון סיימה במחזור הראשון של מדרשת שדה בוקר. שירתה בגרעין הנח"ל "אל מול אדום" של בני המושבים שהקימו את היאחזות הנח"ל ארגמן בבקעת הירדן.
נשואה לשמואל שמש ולהם ילד אחד.
בעלת בלוג ורישומים רבים בפייסבוק  http://www.facebook.com/ofra.nehmad:

התרשמותי: ספר שירים עם ניחוח של פעם. השפה העשירה, הגבוהה, לצד הגשה עכשווית. ספר מרגש ומהנה מאד.
ציפי ארצי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה