יום חמישי, 4 ביוני 2015

לפעמים נועם - ספר ילדים

ספר ילדים חדש: לפעמים נועם מאת מירה דרור שמי


ללמוד להרגיש רגש בגוף ואז – לשחרר!





"לפעמים נועם" מאת מירה דרור שמי, בהוצאת הספרים "אוריון"  מזמין את כל הילדים לחוש באופן פיזי את הרגשות שלהם בגוף, ולקרוא לחברים הדמיוניים שלהם לעזור להם לפרוק אותם.

המסר העיקרי של הסיפור על נועם הוא פשוט.  נועם, כמו כל ילד אחר, חווה לפעמים רגשות עזים.  קשה לה כשהיא כועסת, עצובה או פוחדת. הרגשות האלה גורמים לנועם להתנהג לפעמים בצורה שהיא מתחרטת עליה ולפעמים היא מרגישה חסרת אונים ומתוסכלת. נועם מרגישה את הרגשות האלה בגוף שלה, וכשזה קורה, היא יכולה לקרוא לחברים הדמיוניים שלה - הזהרורים לבוא לעזרתה.  כך מחזירה נועם את השליטה לעצמה, והיא כבר לא חסרת אונים!  החברים הדמיוניים של נועם עוזרים לה "לאוורר" את הכעס שלה, "להזרים" את העצב "ולפורר" את גוש הפחד החוצה - אל מחוץ לגוף שלה!  ואז הגוף ובעיקר הנפש של נועם חווים הקלה משמעותית.  הזהרורים של נועם עוזרים לה גם בדרך נוספת - כשנועם שמחה והגוף שלה מוצף אושר, הזהרורים מסייעים לה לשמור אותו בתוך ליבה פנימה וכשהיא רוצה, היא יכולה להיזכר בשמחה השמורה אצלה בלב ולחוות אותה מחדש.

בספר יש פניות ישירות אל הילדים המקשיבים לסיפור (כשהן מודפסות בפונט שונה) ובסוף הספר יש פניה גם אל המבוגרים הקוראים באוזניהם את הסיפור.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של טניה אמבר חינקיס, אשר הפיחה חיים בסיפור והוסיפה לייחודיות שלו. הספר מיועד לגילאי  8-4 ויותר.
                            
"נועם כמעט בת 5 שנים וחצי... לפעמים היא כועסת ולפעמים עצובה, לפעמים היא פוחדת והכי כיף לה כשהיא שמחה! הרגשות האלה ממלאים את הגוף של נועם בכל מיני תחושות משונות וקצת מבלבלות... וכשזה קורה, נועם קוראת לעזרתה את החברים המיוחדים שלה – הזהרורים! האם אתם רוצים להכיר את החברים הזעירים של נועם? הם ישמחו מאוד להכיר אתכם...!" (מתוך הספר).




מירה דרור שמי (59) אם ל- 2 + 2 נכדים, תושבת גבעתיים, עו"ד ונוטריון, עוסקת בתחומי המקרקעין, צוואות וירושות, הסכמים משפחתיים ומסחריים וכן גישור - "תחום בו אני גאה במיוחד שכן הוא משלב בין הפן המקצועי לבין המיומנויות הנוספות שלי".

מירה דרור שמי מספרת: "במשך שנים רבות למדתי וחוויתי תחומים שונים של מודעות: רוחניות של המזרח הרחוק, דמיון מודרך, מדיטציות, קבלה ועוד. תחום שאני מחוברת אליו במיוחד הוא כל מה שקשור ל-גוף/נפש/רוח.  בתחום זה למדתי התמקדות (FOCUSING) - טכניקה המאפשרת "להרגיש רגש בגוף" באמצעות דמיון מודרך ולקבל תובנות ייחודיות. כולם יודעים היום כי קיים קשר אמיץ ומשפיע בין הגוף והנפש, אבל מסתבר שגם לרוח יש מקום נכבד בשלישיה הזאת. תחום נוסף שאותו למדתי הוא – אימון, ואני מוצאת שכלי האימון שימושיים לי הן בפן המקצועי והן בתחומים משיקים".

"את ההשראה לספר "לפעמים נועם" שאבתי בעיקר מתחומי המודעות והרוחניות שלמדתי. שמתי לב שקיימים אינספור ספרים, קורסים וסדנאות לבוגרים (ובעיקר לבוגרות...) שבהם מלמדים בין היתר מדיטציות ודמיון מודרך המרגיעים את הנפש והגוף, אבל אין כמעט כאלה ל... ילדים!   הילדים בעולם המודרני נתונים בלחצים וב'סטרס' יותר מאשר אי פעם,  אבל למזלם עומדים לרשותם דמיון מפותח, תום לב ונפש חפצה להרחיב אופקים. אם נשכיל להעניק להם כלים להתמודדות, לפריקת מתח ולאיזון נפשי, הם יוכלו ליהנות מהם לאורך כל חייהם!"
"ראיתי לעצמי אתגר ללקט מתוך החומרים שלמדתי טכניקה פשוטה של איזון רגשות באמצעות דמיון מודרך, שילדים יוכלו להתחבר אליה בקלות. כך נולד הסיפור על נועם ש... "לפעמים היא כועסת ולפעמים עצובה, לפעמים היא פוחדת והכי כיף לה כשהיא שמחה!".



"אני ממליצה למבוגר הקורא לילד את הספר לשוחח על רגש "טרי", לשאול את הילד אם הוא חש את הרגש בגוף, לאפשר לו לדמיין ולשחרר את מה שמיותר. דרך אגב, זה עובד גם אצל מבוגרים, באחריות!" (מתוך העמוד האחרון בספר).

מירה דרור שמי מגלה: "אני כבר בתהליך כתיבה של סיפור נוסף לילדים, ושמו "לפני שנועם נולדה...",  ובמקביל גם בתהליך של יצירת קלפי מודעות לילדים ושמם: "הזהרורים לוחשים...".

"לפעמים נועם" מאת מירה דרור שמי. איורים: טניה אמבר חינקיס, הוצאת הספרים "אוריון", 24 עמודים. מחיר לצרכן 48 ש"ח, לגילאי 4-8. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב סחרוב 19, קניון ערי החוף, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il
           



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה