יום חמישי, 18 ביוני 2015

איקטוס



איקטוס
סיפורם של אזרח רומאי ועבד יהודי תחת שלטון האימפריה הרומית  


  
מאת אלי אבידר

עורכת: עדנה שבתאי

 הוצאת פראג; 339 עמ'; 79 ₪
******

מאבקי כוח, תאוות שלטון, הפוליטיקה והפילוסופיה של האימפריה הרומית – הם הרקע לסיפורו של הנער יארניס, ולסיפור העפלתו מתחתית הסולם החברתי – לראשו. "אִיקְטוּסְ" הוא רומן חניכה, סיפור גבורה אהבה וידידות עמוקה בין מפקד הליגיון הרומי לעבד יהודי חכם. אבל מעל ומעבר לכל אלו – איקטוס היא יצירה אוניברסלית, העוסקת במנהיגות, בדרך התהוותה, בתנאים להבשלתהָ ובפניה השונים.
הרומן ההיסטורי "איקטוס" שולח את הקורא אל מסע מטלטל ורב עצמה של אחת התקופות המרתקות והאכזריות ביותר שידע האדם. לצד הדמויות המרשימות המאכלסות את דפיו, עולה וצומחת בין השורות דמותה של האימפריה הרומית, כפי שנתיניה חוו אותה. במהלכו של המסע מתעמת הקורא עם השאלה העתיקה, הבלתי פתורה: "איזה מן מנהיג אנחנו צריכים?"

המילה היסטוריה נגזרת מהמילה סיפור או בלועזית HISTORY, וכשהסיפור הוא טוב הוא ממשיך ומהדהד בראשו של הקורא גם לאחר סיום הקריאה. לעתים ניתן ללמוד מההיסטוריה באמצעות הסיפור, איקטוס לצד היותו ספר בעל עוצמה חושף את הקורא גם לדמותה המפוארת  ורבת הגוונים של האימפריה הרומית בעברה המפואר אך גם האכזרי מאד.
הספר קריא ומצליח לסחוף את הקורא בעיקר בזכות הדמויות העמוקות והכתיבה הציורית שמאפשרים לקורא להיטמע באווירה ולצלול לתוך התקופה.
התפאורה מאד חשובה ויוצרת אווירה הכרחית לרומן היסטורי, והיא זאת שמחברת את הקורא לנרטיב ולתקופה. גם השפה מייצרת רובד נוסף של הנאה.

ציפי ארצי

על המחבר:
אלי אבידר הוא פובליציסט, פרשן מדיני, איש מערכת המודיעין ושרות החוץ בעבר והמגזר העסקי בהווה. פרסם את ספרו הראשון בשנת 2011, "התהום", ספר עיון המנתח את התנהלותה של ישראל במזרח התיכון, אשר הפך לרב מכר וכבר מכר כ-15,000 עותקים. אבידר, בסגנונו הייחודי ואהבתו לחקר התהליך, מגיש לקוראים רומן היסטורי, המבוסס על מחקר מעמיק ונתמך בתחקיר היסטורי ובייעוץ מקצועי מרשים.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה