יום רביעי, 17 ביוני 2015

הרפתקאותיו של עלה הפיקוס בארץ הקקטוסים

ספר נוער חדש:  

"הרפתקאותיו של עלה הפיקוס בארץ הקקטוסים"

מאת מאיה גלפנד




"הרפתקאותיו של עלה הפיקוס בארץ הקקטוסים" מאת מאיה גלפנד בהוצאת "גוונים" הוא סיפור התבגרות המתווך דרך דמותו של עלה קטן וחבריו הפרחים. כמו בתהליך הגדילה של כל אחד, ילד או צמח, גם כאן יש קושי, פחד וסכנה ולבסוף שמחה ופריחה.

בלילה אחד לא שונה מכול לילה אחר, עלֶה פיקוס קטן מחליט להתמרד מול אמו ומסרב ללכת לישון! בעיה נפוצה ומוכרת זו הופכת במהרה למסע מופלא, מרגש, מותח ואפילו מפחיד ומסוכן.
הפיקוס הקטן מוצא עצמו בעולם אחר, רחוק ושונה, עולם שבו שולטים קקטוסים מרושעים בממלכת הפרחים שנודעה בעבר ביופייה ובשפע שבה. הפיקוס יוצא למסע ממושך במהלכו הוא פוגש חברים רבים ואויבים רבים אף יותר, מתמודד עם מכשולים ובעיקר - מתגעגע לביתו ולאימו.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של ולדימיר קדירבייב, אשר הפיח חיים בסיפור והוסיף לייחודיות שלו.

זהו ספרה השני של מאיה גלפנד (32) אם ל- 2, תושבת ראשון לציון, שהוציאה לאחרונה את הספר "איך להאכיל אלוף? – יומנה של בעלת מקצוע" (הוצאת "מסדה") שכולל עשרות מתכונים לצד מחשבות וסיפורים אישיים שכתבה כאשתו של בוריס גלפנד, סגן אלוף העולם בשחמט. זהו תפריט אישי מיוחד שלה שהוכן בהתייעצות עם דיאטניות לתזונה נכונה.

מאיה גלפנד מספרת: "גדלתי על ספרות יפה ואיכותית. מאחר שהתחלתי לקרוא מוקדם למדי, הספקתי לבלוע מאות ואף אלפי ספרים. ספרי הרפתקאות, מתח, רומנטיקה, ספרות רוסית, צרפתית, אנגלית, גרמנית. קיבלתי השכלה טובה שמלווה אותי לאורך החיים. אני בטוחה שכל סופר טוב הוא קודם כל קורא טוב. לא סתם קורא שיודע לחבר אותיות ולא סתם קורא שבולע ספר אחר ספר בלי להבחין בתוכן ובמשמעות. קורא טוב הוא זה שעובד יחד עם המחבר, זה שיודע לפענח את הדמויות ועלילות שבספר וזה שיודע לתמצת ממנו את המהויות החשובות. בעצם, קורא טוב עובד לא פחות קשה מאשר סופר. ובשלב מסוים קורא טוב הופך לסופר. האם הוא הופך לסופר יותר טוב או פחות – זה כבר לא באחריותו, אבל כל קורא טוב מגיע לתקופה שהוא חייב לכתוב, זה בלתי נמנע". 



על ההשראה לכתיבת הספר מספרת מאיה גלפנד: "הרעיון של כתיבת הסיפור על עלה פיקוס צץ אצלי בפתאומיות. לפני כארבע שנים, נסענו עם בתי אביטל שהייתה אז בת חמש לטיול ארוך. בסוף הטיול שתינו התעייפנו והיא התעצבנה. ניסיתי להרגיע אותה, אז התחלתי לספר לה סיפור. הדבר הראשון שראיתי מחלון האוטו היה עץ פיקוס ענק וישן עם צמרת עשירה. אז חשבתי: מה יקרה לעלה קטן, אחד מאלפי עלים זהים? האם הוא יצליח להיות אחד במינו, מיוחד ויוצא דופן או שילך לאיבוד בין אחיו הרבים? כך זה התחיל: "היה זה ערב נעים וחם. הירח החולמני נדלק, והכוכבים התקשטו בתלבושות נוצצות כדי שיוכלו להבהב בחושך". אביטל האזינה בהקשבה רבה ושאר הדרך עברה בהנאה משותפת של שתינו. לאחר שחזרנו הביתה המשכתי בהמצאת הסיפור. בעיקר כי אביטל דרשה ממני עוד ועוד פרטים על הפיקוס ועל הרפתקאותיו. התוצאה היא עלילה מורכבת בעלת הרבה דמויות ואירועים". 
                                                                                                                                

"הרפתקאותיו של עלה הפיקוס בארץ הקקטוסים" מאת מאיה גלפנד, איורים: ולדימיר קדירבייב, הוצאת הספרים "גוונים", 95 עמודים. מחיר לצרכן 65 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב בר כוכבא 29 תל אביב ובאתר ההוצאה http://www.gvanim-books.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה