יום חמישי, 4 ביוני 2015

בקסטרום – הרצח של לינדה


סדרת ספרי מתח חדשה

בקסטרום  – הרצח של לינדה מאת לייף ג.ו. פרסון



"הרצח של לינדה" מאת לייף ג.ו. פרסון בהוצאת "דני ספרים", הוא הראשון בסדרת ספרי המתח המצליחה "בקסטרום". זהו ספר מתח מסחרר, ריאליסטי ומלא בהומור שחור, והכי חשוב – הוא מפגיש אותנו לראשונה עם הבלש הכי שנון, פרובוקטיבי, מבריק ומעצבן בסביבה – אוורט בקסטרום. הבלש בקסטרום הוא לא סוג הגיבור הרגיל בספרי מתח מסוג זה, אלא יותר אנטי-גיבור שספק אם תרצו להסתובב בחברתו או לקבל ממנו עצות, אבל זה בדיוק כוחה של הסדרה בכיכובו. דווקא בגלל אופיו הבעייתי והרגליו המגונים, הקורא נמשך אל דמותו של בקסטרום ומצפה בקוצר רוח לראות האם הוא יצליח לפתור את התעלומה. לא לחינם הפכה הסדרה בכיכובו לאחת מסדרות המתח המצליחות בסקנדינביה ובעולם כולו.

באמצע קיץ שוודי חם באופן בלתי רגיל, אישה צעירה בשם לינדה, הלומדת באקדמיה של המשטרה, נרצחת באכזריות. לחקירת המקרה, בניגוד לרצונו, מוזעק משטוקהולם הבלש אוורט בקסטרום. יהיר, אנוכי, גזען ובעל דעות קדומות לגבי כל דבר, בקסטרום הוא אדם ללא שום חוש אחריות, חושב שכולם מלבדו הם אידיוטים מוחלטים, והרגשות היחידים שהוא מסוגל להביע הם כלפי דג המחמד שלו ובקבוק הוויסקי התורן שתמיד נמצא בסמוך אליו. כדי לפתור את מקרה הרצח של לינדה, חברי צוות החקירה של בקסטרום נאלצים להתמודד עם הבוס המיזנטרופ והבלתי מתפשר שלהם, בנוסף לכל המכשולים האחרים הנערמים בדרכם.

סדרת ספרי המתח בכיכובו של הבלש בקסטרום זוכה להצלחה אדירה במולדתה, שוודיה, ובכל רחבי העולם. היא מתורגמת לעשרות שפות ומשודרת כסדרת טלוויזיה מצליחה ברשת "פוקס" האמריקנית.

לייף גוסטב וילי פרסון השבדי הוא מאבחן פסיכולוגי מוביל והקרימינולוג הידוע ביותר בסקנדינביה, שהפך לסופר ספרי מתח מצליחים. משנת 1991 ועד 2008 שימש פרופסור לקרימינולוגיה בשירות משטרת שוודיה, וכמו כן הופיע בתוכניות טלוויזיה רבות כקרימינולוג מומחה. הוא מחברם של תשעה רומנים רבי מכר, ביניהם הרומן האחרון שלו "the Dying Detective" שזכה הן בפרס האקדמיה השוודית לשנת 2010 לסופרי מתח עבור הרומן הבלשי הטוב ביותר הן בפרס "מפתח הזכוכית" לשנת 2010 עבור הרומן הבלשי הסקנדינבי הטוב ביותר.


"ללא ספק סופר המתח השוודי הטוב ביותר בשנים האחרונות." – הבוסטון גלוב

"יוצא דופן... פרסון כותב ביד בטוחה ובעין חדה... חובבי ספרות המתח הסקנדינבית יבלעו את הספר בתיאבון!" – לייבררי ג'ורנל

"בקסטרום  – הרצח של לינדה" מאת לייף ג.ו. פרסון, מאנגלית: נעמה בן דור, הוצאת "דני ספרים", 587 עמ'. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il     



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה