יום רביעי, 4 בפברואר 2015

ילדון בלון

ספר ילדים חדש: ילדון בלון

מאת מיכל פלסקוב

לדעת להתגבר על קשיים


 

"כאן יסופר על ילדון-בלון. ילד מאוד מיוחד ונבון. מה אמא לו אמרה? ומה בהמשך שם קרה? האם יצא אל הגן עם הילדים לשחק? האם בשמיים בין העננים ישוטט? את הספר אנא פתחו, ובין השורות את כל התשובות תגלו".
"ילדון בלון" שכתבה ואיירה מיכל פלסקוב, בהוצאת הספרים "אוריון" הוא סיפור ילדים משעשע, המשלב בין אלמנטים דמיוניים ומציאותיים. זהו סיפור על מפגש בין ילד שהוא בלון לילד רגיל. קריאת הספר מקנה, בין היתר, לילד כלים להתמודד ולהתגבר על קושי פיזי או נפשי - התמודדות ולמידה כיצד לחיות עם הקושי בלי לנסות לבטל או לפתור אותו כדי שיעלם. אנו מגלים בקריאה ערכים של עזרה לזולת, חברות, נתינה והשלמה עם מי שאתה (הבלון), ושניתן להתגבר על פחד או כל קושי אחר אם לומדים לקבל אותו כחלק ממך.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של מיכל פלסקוב, אשר הפיחה חיים בסיפור והוסיפה לייחודיות שלו. הספר מיועד לגילאי 3-6.
מיכל פלסקוב (35) נשואה ואם ל-2, תושבת קיבוץ פרוד, עוסקת בתחום העיצוב. מיכל מספרת: "בשנת 2006, לאחר שסיימתי את לימודיי בבצלאל במחלקה לתקשורת חזותית נסעתי להתגורר כשנה בפילדלפיה שבארה"ב. שם עבדתי כמעצבת של חנות תכשיטים והייתי אחראית על נראות החנות והתכשיטים במכירות באינטרנט. עבדתי במקביל בתור טבחית...לא רלוונטי אך נכון, ומכרתי את הציורים שלי בבית קפה בעיר הישנה בפילדלפיה. כאשר חזרתי לארץ התחלתי לעבוד בחברת "מיתוס/"2feet. החברה הייתה בתחילת דרכה ועסקה בעיקר בעיצוב וייצור של מוצרי פופ שונים לילדים בגילאי גן ומעלה. במקביל להתרחבות החברה עסקתי גם בעיצוב טקסטיל לילדים ובשנים האחרונות עיצבתי את נעלי הילדים של keds kids.  תחום העיצוב ובעיקר עיצוב לילדים הוא תחום מדהים מלא אפשרויות ודמיון, ואני חושבת שזה מקצוע נהדר לעסוק בו".


"גדלתי בבית שבו היינו 4 בנות וכולן מאוד שובבות. כדי להרגיע אותנו סבתא שלי הייתה מושיבה אותנו ומקריאה לנו ספרים, בספרדית ובעברית. גם אבא שלי היה לוקח אותנו לחנות הספרים כבילוי משפחתי וכל אחת הייתה בוחרת לה ספר חדש. הרגעים האלה זכורים לי כרגעים מופלאים. הייתי מחכה לשמוע את הסיפורים ובחנות להחזיק את הספר החדש שבו אזכה לקרוא בקרוב. האהבה לספרים נטמעה בי כבר בגיל צעיר מאוד והחלום והרצון להוציא ספר היה בלתי נמנע מבחינתי. כיום אני אמא לשניים מקסימים מתוקים ושובבים, שגם להם אני מקווה להעביר את האהבה הגדולה ואת הפלא שיש בספרים. לאחר שנים של שרבוטים החלטתי להגשים את החלום, וזה הספר אשר אני מוציאה כיום".
מיכל פלסקוב מספרת על השראתה לכתיבת הספר: "זה קרה כשהבן שלי, שגב, היה בערך בגיל שנתיים וחצי. הלכנו ברחוב בכפר סבא, עברנו ליד רחבה גדולה ומצד שמאל בסוף הרחבה היה בלון ענק שמחובר לרצפה. הבלון לא הפסיק לזוז ולהתנפנף. שגב עמד נפעם למספר שניות, ואז הצביע על הבלון ואמר: "אמא תראי איש בלון"... משם נולד הסיפור ולאט לאט התחיל לקבל צורה וצבע".
מיכל היא גם המאיירת של ספרה. היא מספרת כי "הבסיס לאיורים התחיל למעשה בגזירות נייר, לאחר שהחלטתי על הסגנון והצבעוניות הכנתי סקיצות ועברתי לעבוד על המחשב. הרעיון היה לעבוד סביב הדמות שהייתה כבר קיימת בראשי בזמן כתיבת הסיפור".

"התחלתי לצייר בגיל 10. הייתי מסתובבת הרבה, גם במסגרת חוגים וגם עצמאית, במוזיאון ישראל. כל עולם הציור מאוד קסם לי. התחלתי גם להתעניין בהיסטוריה של האומנות ותולדותיה ובאופן טבעי זה היה המקצוע העיקרי והיחיד שעניין אותי בלימודיי בתיכון. לאורך השנים ציירתי ואיירתי כל הזמן, בשיעור במחברות או בכל מיני אירועים במסגרת בית הספר. כאשר למדתי בבצלאל נחשפתי לטכניקות רבות ביניהן: ציור קלאסי בשמן, רישום בפחם ובעיפרון, איור בצבעי מים, עיפרון, פלסטלינה ועוד רבים אחרים וטובים. בסוף השנה הראשונה גיליתי את טכניקת התחריט. לא לימדו אותה במחלקה שלי, אלא במחלקה לאומנות. התאהבתי קשות בטכניקה הזאת ומצאתי את עצמי מבלה יותר ויותר בסדנה לתחריט. בעזרתם של ספרים וראש הסדנה לתחריט לאט לאט למדתי את הטכניקה. מדובר למעשה על חריטה עם חרט על מתכת כלשהי - אלומיניום או נחושת. ניתן לשלב גם עם אקווטינטה, חומצה וטכניקות נוספות. יוצרים הטבעה מסוימת על גבי המשטח שלאחר מכן בעזרת מכבש ידני עובר לדף. לדעתי, כל טכניקה לאיור היא מיוחדת ויוצרת תוצאות שונות ומגוונות. האפשרות והיכולת להעביר מחשבות או טקסט בעזרת ציור היא מדהימה בעיני".

מיכל מסכמת כי היא מתכננת לעבוד ולאייר ספר ילדים נוסף שיצא לאור בהמשך. מיכל מקווה "שילדים ילמדו מהקריאה בספר 'ילדון בלון' ויראו דוגמה לעזרה לזולת וקבלת השונה ממך וגם הייתי רוצה שיבינו שניתן להתגבר על פחד או כל קושי אחר אם לומדים לקבל אותו כחלק ממך".

"ילדון בלון" כתבה ואיירה: מיכל פלסקוב. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים. מנוקד. לגילאי 3-6. מחיר לצרכן 54 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב סחרוב 19, קניון ערי החוף, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il
           



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה