יום ראשון, 15 בפברואר 2015

במענה למכתבה - הרבי מלובביץ'

במענה למכתבה
הרבי מלובביץ'
מכתבי תשובה לנשים



הספר "במענה למכתבה" בהוצאת דני ספרים - ספרית אלומות, הוא קובץ מרתק של מכתבי תשובה לנשים, מתוך אלפי מכתבים שכתב הרבי מלובביץ'.  מי שהיה מגדולי תלמידי החכמים בכל הדורות ומנהיג חובק עולם, הקדיש תשומת לב מיוחדת גם למצבן האישי של הנשים. במהלך השנים קיבל הרבי מכתבים שעסקו בבקשה לעצה, חידוד השקפה, מצוקה רגשית וכיו"ב. בקדושה ובחוכמה נדירה ענה לשאלותיהן ובקשותיהן של נשים רבות, בדרך לבניית חיים טובים ומאושרים.

המכתבים מסודרים לפי נושאים בהם "אישה יהודייה": גישת היהדות לנשים, עקרת הבית – עיקר הבית, כיסוי ראש לאישה, חבישת פאה, יום הולדת הוספה בענייני יהדות ומצוות, ועוד; "בית ומשפחה" – שלום בית לראות את הטוב והיפה, איך צריכים להגיב הורים לילדים שמתחזקים ביהדות?, אימוץ ילדים, קניית בית, תכנון ילודה, להרחיב את צינורות הפרנסה, שימוש בכספי פנסיה ועוד; "חינוך" – חינוך ליראת שמים, לימוד מקצוע ופרנסה, חשיבות משרת גננת, מה לעשות כשנער בגיל ההתבגרות מחליט משהו בניגוד לדעת ההורים?, מוכרחים ללמוד בישיבה ועוד; "השפעה ושליחות" – ניצול הזמן והכישרון, אחריות כל אחד לשיפור העולם, לשמש דוגמה חיה, המעשה הוא העיקר, כיצד להשפיע על הסביבה, ועוד; "שמחה ואושר" – להכניס שמחה הביתה, חיים מאושרים, לעבור את הים על מטפחת, תיקון מידת התרגזות וכעס, העדר שמחה ומצבי רוח, נפש בריאה בגוף בריא, ועוד; "שידוכים וחתונה" – להקשיב להורים, ברכה לזיווג והחלטה טובה, נישואין אינה נוסחה מתמטית, זמן החתונה, עיכוב בשידוך, היכן לגור אחרי החתונה, ועוד; "רפואה" – הרפואות העיקריות הן המצוות והמעשים הטובים, לטפל בבעיה רפואית ולא להזניח, היריון שנפסק, ניתוח – להתייעץ עם רופאים, ועוד; "תורה ומצוות" – כל יהודי, ללא יוצא מן הכלל, מאמין; קיום כל המצוות ולא חלק מהן, איך מתמודדים עם פיתויי היצר?, לימוד ספרים שהם נגד התורה ומצוותיה, נס חנוכה והוספת אור, חסידות היא עניין לכלל ישראל, ציור לוחות הברית, הפלגה באונייה בשבת, בניית מחיצה בבית כנסת, לעשות צינורות וכלים לקבלת ברכת ה', ועוד.

בציבוריות הישראלית מוכר הרבי מלובביץ', האדמו"ר השביעי בשושלת חסידות חב"ד, בעיקר כמי שאחראי למפעל השליחות האדיר של אלפי שליחים, הפרוסים ברחבי העולם כולו, ומפיצים את אור התורה והמצוות בסבר פנים יפות. אך רבים אינם יודעים שהרבי מלובביץ' אחראי גם להקמת 'חיל נשים' שאין כדוגמתו בעולם היהודי כולו. עם קבלת נשיאותו,  בי' שבט תשי"א(1951) , מתחיל הרבי לדבר בפני נשים, שמתכנסות ובאות לבית מדרשו שברח' איסטרן פארקווי 770 שבניו־יורק. בשיחותיו אליהן הוא מעצים את כוחן,  ומדגיש את חשיבותן בהבאת העולם לקראת הגאולה האמיתית והשלמה. זו תחילתו של עידן חדש, שבו פועלות הנשים להגשמת ייעודן האמיתי בבית ומחוצה לו.


"במענה למכתבה – הרבי מלובביץ': מכתבי תשובה לנשים", בעריכת חסידה הלוי, בהוצאת דני ספרים - ספרית אלומות, 295 עמודים, כריכה קשה, מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il       


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה