יום שישי, 6 בפברואר 2015

הפאזל העגול שלי 2 - ללמוד אנגלית בכיף

הפאזל העגול שלי 2 - ללמוד אנגלית בכיף


"הפאזל העגול שלי 2 – ללמוד אנגלית בכיף!" מסדרת הארגמן של הסופרת והיוצרת מיכל בוקר, עוצב על בסיס עגול בצורת מַנְדָּלָה. מחקרים מראים כי לילדים יותר קל לקלוט ולהבין נושאי לימוד חדשים או מורכבים תוך כדי משחק, לכן בחרה מיכל בשילוב המנצח של משחק ומנדלה להכרת אותיות השפה האנגלית ועיצוריה.
בעזרת הפאזל העגול שלי 2 – ללמוד אנגלית בכיף! מכירים את האותיות באנגלית, את הצליל שהן מפיקות, כיצד הן נקראות, נראות ונשמעות. כל אות כתובה הן באנגלית והן בעברית. לדוגמה האות C שתמיד מבלבלת כי היא נשמעת כמו צליל של האות ס (סמך) בעברית, תופיע בכמה צורות: האות הגדולה C , האות הקטנה c, שמה של האות באנגלית – סִי – והצליל שהיא מפיקה, כְּ.
הפאזל קל מאוד להרכבה למרות גודלו (קוטר 47 ס"מ). הוא מרהיב ביופיו, מיוצר מחלקים גדולים ונוחים (55 חלקים) ועשוי מחומר איכותי ועבה במיוחד. את הפאזל הזה מתחילים להרכיב מהמרכז, מעגל אחר מעגל כלפי חוץ. גם לצבעים שנבחרו לפאזל - צהוב וסגול, יש השפעה טובה על יכולת הלימוד, הריכוז והגברת הרצון להצליח. מתאים לבני 6 ומעלה.
הדרך בה מוגשת השפה האנגלית בפאזל זה מושתתת על יכולתם המופלאה של הילדים לזכור ולקלוט הכול בגיל צעיר - הם זוכרים תמונות וצורות באופן ויזואלי ותוך כדי משחק הם קולטים וזוכרים בקלות חומרים חדשים. הילדים משחקים בכיף ותוך כדי כך לומדים את האנגלית, השפה שהיא מאוד חשובה היום. הרכבת הפאזל מתאימה גם למבוגרים שמתקשים באנגלית היות שכל החומרים שנלמדים בעזרת מנדלות, שהן הבסיס של הפאזל וצורתו, מפתחים את התדרים במוח שמאפשרים קליטה מהירה.
התבוננות במנדלה השלמה שהורכבה מהפאזל, מסייעת למוח לעבור לתדר של גלי אלפא ולהיכנס למצב של רגיעה ושלווה פנימית. תחושת השקט הפנימי היא תוצאה של תכונות המנדלה שמנטרלות את מעוררי המתח ומאפשרות למוח לארגן את המחשבות ולסדרן. הילדים חווים מדיטציה בזמן תהליך יצירת או צביעת המנדלה, התבוננות בה ובמהלך הרכבת הפאזל.



מהי מַנְדָּלָה: מַנְדָּלָה היא צורה שיסודה מהטבע. מקור השם: מנדה = מהות, לה = בתוך, כלומר מעגל המכיל את המהות. המַנְדָּלָה בנויה באופן סימטרי במעגל מן החוץ אל הפנים ונותנת תחושה של תנועה והרמוניה.  מנדלות משמשות כלי מדיטטיבי שמטרתו כינוס החושים והתמקדות פנימה בתוך כדי היצירה. את המנדלה מייחסים לקרל גוסטב יונג, אבי הפסיכולוגיה האנליטית שהשתמש בה ככלי לאבחון ולטיפול. הוא האמין שהמנדלה, מעבר לכך שהיא משקפת את פנים הנפש של המטופל, היא בעלת השפעה ממרכזת על המצייר אותה או המתבונן בה.

כיום המנדלה מקובלת מאוד בטיפול באומנות. מייחסים לה בעיקר איכויות מרגיעות שמחברות את האדם אל נפשו, אך היא גם מסייעת למטפלים לגשת אל נפש המטופל, להבין אותה יותר טוב ולהעמיק את איכות הטיפול.
למה חשוב להכיר את האותיות באנגלית כבר בגיל צעיר? ראשית, למה לא? שנית, כשיגיע היום שבו ילמד את השפה האנגלית בבית הספר – ירגיש הילד "בבית" והשפה תהיה מוכרת לו. אנגלית היא שפה קלה וחשובה וילדים רבים מתקשים בה שלא לצורך.
כיצד ללמוד?
ילדים קטנים שאינם יודעים לקרוא: תוך כדי הרכבת הפאזל עם הילד, הצביעו על האות, אמרו לילד את שמה באנגלית והקריאו לו את הכתוב לפי ההנחיה שבמרכז הפאזל.  אם הילד מרכיב בעצמו את הפאזל, הצביעו לו בכל פעם 4-3 אותיות, זה בהחלט מספיק. גם אם לא תלמדו את הילד, לא תקריאו לו את הכתוב ולא תשימו דגש על כך, הילד יזכור את צורת האותיות.
ילדים שיודעים לקרוא: אם הילד יודע לקרוא - הוא יוכל לקרוא, להבין וללמוד בכוחות עצמו.
ילדים שיודעים לקרוא ולומדים אנגלית בבית הספר: הרכבת המנדלה תסייע להם לא להתבלבל בין האותיות ולזכור את הצליל כי הכול כתוב בעברית ומנוקד.
מיכל בוקר, יוצרת סדרת הארגמן אומרת כי "בשיטה זו לימדתי את הילדים שלי להכיר ולזכור בקלות ובגיל צעיר יחסית את האותיות באנגלית ובעזרת הפאזל הם גם נרגעו תוך כדי לימוד. המנדלה היא כלי נפלא גם למתמודדים עם הפרעת קשב וריכוז היות שהיא מסייעת להירגע ולהתמקד פנימה. כל מי שמתמודד עם הפרעת קשב וריכוז יודע עד כמה הוא מפוזר כל הזמן, מתעסק בלהגיב לכל גירוי בסביבה ומקשיב מעט מאוד לרצונות ולצרכים הפנימיים. העבודה עם המנדלות בכל דרך שהיא, מסייעת לכנס את החושים ולהתפזר פחות, זוהי עבודה מרגיעה ביותר שעוזרת לוויסות העצמי".
למה כדאי לנו לצבוע או לצייר מַנְדָּלָה? במוח יש שלושה מרכזים שאחראים לשלושה ממדים: מרכוז, מיקוד וצִדיות. כדי לתפקד באופן מוצלח וביעילות צריכה להיות תקשורת פנימית יעילה בין הממדים האלה. מבחינה פיזיולוגית, צביעת מַנְדָּלָה מפעילה את האונה הימנית (ההֵמִיסְפֵרָה) במוח שאחראית על הרגשות, התחושות, הדמיון והאסוציאציות ומאפשרת מנוחה לאונה השמאלית שאחראית על החשיבה הלוגית וניתוחי מצב.

מיכל בוקר, מטפלת ומורה הוליסטית זה 18 שנה בתחומים שונים, יוצרת וסופרת. פרסמה מספר ספרים שכולם נכתבו בעקבות הצלחה בריפוי אישי ובהבראת מטופלים: רב המכר "אור" מדיטציות קסומות להורה ולילד: שלושה ספרי מדיטציה ודמיון מודרך לריפוי עצמי, "מפתח הסודות" שבו יותר מ-95 הנחיות לדמיון מודרך בשילוב ציורי מנדלות – רב מכר שראה אור גם בחו"ל, "אישה" – מיטב חוקי היקום לחיים טובים, ספר העצמה לנשים שמגלה כיצד להפוך את חווית המשפחה להצלחה בחיים, רב המכר "ספר התודות שלי" ספר מתנה אישי שמלמד את הילד להכיר תודה על מה שיש לו, ואת הספר "לגדול באור" שבו יותר מ-65 פעילויות יצירתיות להפעלת ילדים בקבוצה או כיחידים. מיכל בוקר גם הוציאה לאור סדרה של 12 תקליטורים לדמיון מודרך, לריפוי ולהגשמה עצמית: אישה, שפע, זהר לגוף ולנשמה, אור לילדים, הבחירה בחיים, אור לי, דרך הגב, מעין הנעורים, התעוררות, זרימה, שחרור, וסוכרת. כמו כן הוציאה לאור את סדרת חוברות הצביעה "המַנְדָּלָה שלי" ארבע חוברות שונות באריזה מהודרת שהן תיק ציורים בגודל: 30X40 ס"מ, את "הפאזל העגול שלי 1" להרכבת פאזל מנדלה עגול, ערכת קלפי מודעות "ארגמן" להשגת מטרות, סדרת מנדלות ענק לצביעה מנדלארג', "מנדלה אקסטרה" ו"מנדלה טריו".


"הפאזל העגול שלי 2 – ללמוד אנגלית בכיף!" מסדרת ארגמן - מוצרי איכות לנשמה של הסופרת והיוצרת מיכל בוקר, מחיר לצרכן 70 ש"ח, ניתן לרכישה באתר הבית של ארגמן: www.argaman.info ובחנויות "צומת ספרים" ברחבי הארץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה