יום חמישי, 19 בפברואר 2015

הסתר פנים



הסתר פנים


מאת עמית מנחמי


הוצאת קונטנטו דה סמריק

***

504 עמודים, 88 ₪

"הסתר פנים" הוא מונח דתי, לפיו אלוהים התגלה בעבר בפני בני האדם ומאז הוא מסתיר פניו. הספר עוסק בשאלות - את פניו של מי ראו בני דור המקרא, ומתי ומדוע התחיל "להסתיר את פניו" מאיתנו. לפניכם הזמנה לקריאה מפוקחת ומרתקת של תורת משה, תוך התוודעות לתיאורית האסטרונאוט הקדמון והיכרות עם חילוניות באור אחר.
הספר כתוב מנקודת מבטה של הדמות שהגיעה לכאן מכוכב אחר. זהו סיכום שליחותו בת 42 השנים של חוצן, שיחד עם אנשי צוותו השפיע על האנושות ויצר את תורת משה וישראל.
המחבר מציג כאן תיאוריה המספקת הסבר מפורט לפרקי התורה, ולתנ"ך בכלל, וכן תשובות לקושיות מרתקות:
האם בני ישראל ניסו להתנקש באלוהים?
למי סגדו בני ישראל בדורות שלפני יציאת מצרים?
מדוע יש בתורה כל כך הרבה נהלים וחוקים הקשורים לביטחונו האישי של האל?
מנין הופיע השם ישראל? מיהו יהוה? מהי תפילה? מהו נדר? מיהו נביא? למה נעלמו האלוהים למשך כמעט 38 שנה?
איך הסיקו רבים  מעדויות  יחזקאל ואליהו שראו רכבי חלל?

כאמור, "הסתר פנים" הוא ביטוי מקראי, ביטוי לא קל. לא אחת הוא עולה בהקשר עם השואה ומתייחס לשאלה המהותית, איפה היה האלוהים, האם הסתיר פניו מעמו. האם היה נוכח נפקד ? הספק הזה מהדהד עד היום; בסוף פרשת וילך קוראים את דברי אלוהים: "והסתרתי פני מהם והיה לאכול ומצאוהו רעות רבות וצרות" (דברים, לא, יז)  כלומר ? האם ניתן להסיק כי אלוהים הסתיר פניו בשואה במכוון, כדרך ענישה, ואז באו הצרות, או שאולי אלוהים העמיד את עמו במבחן?
בספר "הסתר פנים" מצאתי פרשנויות רבות וניתוחים מעניינים. כחובבת מקרא, חזרתי לפרקים מסוימים שוב ושוב, ועדיין לא מיציתי את תוכנו.

ציפי ארצי

עמית מנחמי, יליד 1969, מהנדס בעל תואר שני במנהל עסקים. חקר במשך שנים את מוצאו של עם ישראל. הושפע מספריו של אריך פון דניקן, הוגה תיאוריית "האסטרונאוט הקדמון", מהתעוזה הרעיונית שלהם, ומההשלכות על התנ"ך. במשך שנים עסק בנושא, עד שפיתח תיאוריה קוהרנטית שלמה, המספקת מענה לקושיות המקרא. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה