יום ראשון, 8 בפברואר 2015

הגנה עצמית




ספר עלילתי לבני הנעורים, עם זיקה ישירה לשאלות מרכזיות של מדיניות ביטחון הפנים ותרבות ההגנה העצמית בישראל





הגנה עצמית

מאת: אוריאל לין

הוצאת קונטנטו דה סמריק

* * * * * * 
 (116 עמודים, 59 ₪)
גיל יעד: 12 ומעלה




לא קל ולא פשוט להתבגר במדינה מוכת טרור חיצוני ושטופת אלימות פנימית.

חייהם של חמישה נערים, תל-אביביים "צפוניים", שארבעה מהם נולדו וגדלו בשכונת "אזורי חן", אמורים היו להתנהל על מי מנוחות – לימודים, בנות, בילויים ומותרות. אבל המציאות שונה. גל האלימות השוטף את ישראל במישור הלאומי-ביטחוני ובמישור החברתי, מגיע גם אליהם ומאיים על שלומם, כמו על שלומו של כל אזרח אחר במדינה.

אירוע קיצוני שהחמישה עדים לו מטלטל אותם עמוקות. בעקבותיו, הם מחליטים לצאת מאזור הנוחות שלהם בצפון החדש והיפה של העיר, להביט למציאות ישר בעיניים וליטול אחריות על ביטחונם האישי.

כתוצאה מכך, הם משתנים, חייהם משתנים, ולבסוף, במבחן רגע האמת, הם משנים גם את המציאות עצמה.

חמשת הנערים מוכיחים כיצד חבורת נערים אמיצה המאמינה בהגנה עצמית, יכולה לקטוע באיבו את אחד מאירועי הטרור, שהיו עלולים להתרחש בישראל.
הספר מבטא את מחאתו של אוריאל לין על כך שאנו בישראל לא משכילים להגן על עצמנו בפני פעולות טרור המכוונות אלינו כיהודים. דרך סיפור העלילה, הוא מעלה שאלה מרכזית: האם אנו בישראל עושים כל הנחוץ כדי להגן על החיים? האם אנו כאומה ניצולת שואה יכולים להרשות לעצמנו שבמדינה אותה הקמנו על מנת להגן על חיי יהודים, יטבחו תושבים על שום היותם יהודים? לדעתו אחד האמצעים הבדוקים לטפל בבעייה, הוא חינוך להגנה עצמית. לדעתו, אחד האמצעים ההכרחיים לגדוע מתקפות טרור באיבן, הוא הרחבת מספר תושבי המדינה הכשירים לשאת כלי ירייה על מנת שתהיה להם היכולת להגן על עצמם.
בספר נרמזת  ביקורת על מדיניות המשרד לביטחון פנים, השולל מתושבים כשירים לשאת כלי ירייה ברישיון, על אף שהם מודעים לכך שבהרבה מתקפות טרור מי שחיסל את הטרוריסטים לא היו כוחות הביטחון, אלא אזרחים שנשאו עימם נשק. מבין השורות עולה גם ביקורת על משטרת ישראל, שאינה יודעת להגן על הציבור. היא  מחזיקה מספר רב של שוטרים העובדים בתחנות המשטרה כמו פקידים, ממלאים טפסים ומסתופפים במשרדים, במקום לצאת לשטח ולהגן על אזרחי ישראל. המשטרה שמה דגש על חקירת וחשיפת פשעים לאחר ביצועם, לא על מניעת פשעים קודם ביצועם ויצירת הרתעה והגברת הביטחון האישי.
"הגנה עצמית" - המיועד לבני הנעורים, הוא ספרו השני של אוריאל לין לילדים. קדם לו הספר "ליעד והעורבים"  - סיפור על חברות אמיצה ולא שגרתית בין ילד לעורב.
אוריאל לין, נשיא לשכת המסחר תל-אביב והמרכז ונשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין במקצועו, בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים ואוניברסיטת "ברקלי" בקליפורניה. שימש כמנהל רשות ההשקעות בצפון אמריקה, הממונה על הכנסות המדינה ומנכ"ל משרד האנרגיה והתשתיות.
היה חבר כנסת מטעם המפלגה הליברלית ויו"ר וועדת החוקה, חוק ומשפט בכנסת ה-12, במסגרתה השלים חקיקתם של לא פחות מ-95 חוקים.
במשך ארבעים השנים שחלפו, פרסם אלפי מאמרים בכל העיתונים המובילים בישראל.

ב-2011 ראה אור ספרו "אבן דרך" -  ספר אוטוביוגרפי על תפקידיו השונים בשירות הציבורי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה