יום שני, 4 בדצמבר 2017

"חנות לסבלנות" מאת זהבה שרגל

ספר ילדים חדש:

"חנות לסבלנות" מאת זהבה שרגל



ספר הילדים "חנות לסבלנות" מאת זהבה שרגל בהוצאת סטימצקי לוקח את הילדים למסע חיפוש אחר חנות בה אפשר לרכוש סבלנות. המסע שהם עוברים לחנות כולל מסע פנימי המשתקף בדרך אותה הם עושים אל המקום בו שוכנת החנות. מחיי היום יום העירוניים העמוסים בגירויים בלתי פוסקים לנוף בראשיתי בו שוררת הרמוניה בין מרקם החיים האנושי לטבע וקצב החיים בו אחר.

בסוף הספר מצורפים בצבעים נפלאים תפזורת, מבוך, ציטוטים ואיורים של הדמויות שהילדים יוכלו להשתעשע בהם ולהוסיף הנאה לחוויית הקריאה בו. בעמוד האחרון מופיע יומן סבלנות שנותן לילדים אפשרות לתעד את פיתוח מידת הסבלנות שלהם.

על איורי הספר המרהיבים אמון הצייר יניב גולשטיין והגרפיקאי ינקי זולדן ממלכות וקסברגר ששילב אותם ביצירתיות מיוחדת. האיורים בגווני פסטל צבעוניים להפליא שלוכדים את עין המתבונן. על רקע צבעוני מתחלף שמתאים לאירועים אותם הוא מתאר נפרש טקסט מנוקד בפונט מוגדל ובחרוזים.  האיורים המשקפים את הנאמר מוסיפים מידע נוסף שפונה לקוראים הצעירים וממחיש להם את האווירה בדרך בלתי אמצעית. המקום בו שוכנת ה"חנות לסבלנות" מוצג באיורים באופן נוסטלגי כדי למשוך את המבוגרים שיקראו את הספר עם ילדיהם ויעוררו גם בהם מידה של חיבור לעולם המתואר בו.

זהבה שרגל, תושבת ראשון לציון, אם ל-5 וסבתא ל-9, בעלת תואר ראשון באנגלית ובהיסטוריה באוניברסיטת בר אילן, בעברה מורה לאנגלית. היא מספרת שהחליטה להעלות על הכתב את הסיפור לאחר שתמיד החמיאו לה על מידת הסבלנות שלה. את ההשראה לסיפור שאבה מדמויות רבות סביבה, אך יצרה אותן עם יותר מקמצוץ מדמיונה. את חנות הסבלנות היא מספרת כי מיקמה בתוך עולם מעט שונה מזה המודרני המוכר לכולנו, "והמסע אליה מעביר את העושים אותו מנהרות האספלט והקניונים, המרכיבים את העולם של רובנו, למציאות אחרת המתנהלת בהרמוניה עם הטבע ונותנת מקום לסביבה ולאנשים. הנוסעים ל'חנות לסבלנות' עוברים מסע חיצוני המשקף להם את השינוי הפנימי שעליהם לעשות. ממציאות עמוסה בגירויים ובצורך להספיק במהירות שלל דברים למציאות שלווה בה הטבע תופס את מרכז הבמה ובני האדם מתמרנים בין העולם החיצוני לעולמם הפנימי כשהם פוסעים בדרך האמצע".

"חנות לסבלנות" מאת: זהבה שרגל. איורים: יניב גולשטיין. הוצאת הספרים "סטימצקי", 48 עמודים. מחיר לצרכן  74 ₪. להשיג בכל חנויות סטימצקי.

                                                           


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה