יום שישי, 22 בדצמבר 2017

אל הכוזרי" - סיפורו של רבי יהודה הלוי

ספר ילדים חדש:

"הרפתקאות ספרית רימונים 3 – אל הכוזרי" 

מאת יקהת רוזן

סיפורו של רבי יהודה הלוי





נֶאֱנַחְתִּי וְנִשְׁעַנְתִּי לְאָחוֹר עַל הַקִּיר, מְיֹאָשׁ. וְהִנֵּה, לְהַפְתָּעָתֵנוּ הָרַבָּה, הַקִּיר כֻּלּוֹ פָּשׁוּט זָז מִמְּקוֹמוֹ! כַּעֲבֹר כַּמָּה שְׁנִיּוֹת הִתְגַּלָּה לְעֵינֵינוּ – סוֹף סוֹף... הַחֶדֶר הַסּוֹדִי! וּמוּלֵנוּ עָמְדָה... (מתוך הספר)

"אל הכוזרי" מאת יקהת רוזן, בהוצאת דני ספרים - ספריית אלומות, הוא ספר שלישי בסדרת "הרפתקאות ספרית רימונים", המביאה את הרפתקאותיהם של אורי ויעל מכפר רימונים. בעזרת דפדוף בדפי הספרים מובילה אותם הספרייה לתקופות קדומות ולמפגשים מפתיעים עם מחברי הספרים והדמויות המוזכרות בהם. ההרפתקה הפעם לוקחת אותם אל סיפורו של רבי יהודה הלוי.

כבר שנים שאורי מרגיש שבספריית המושב מתרחשים דברים משונים. מנהגי המקום זרים ומוזרים, קולות בלתי מזוהים בוקעים ממנה, והספרן נעלם ומופיע ללא סיבה נראית לעין. אורי חושש מהנעשה בספרייה ומעדיף להתרחק ממנה. עד שיום אחד נאלץ אורי לבקר בספרייה כדי לקחת משם ספר. הוא לוקח כתגבורת את יעל אחותו, ושניהם נחשפים לסודה של הספרייה... 

מה יש בו בחדר הסודי? האם יצליחו בעזרתו להבין איך עובד הקסם של הספרייה? למה רודפים הנשרים אחריהם לכל מקום? איזה אוצר מצאו בחפירת עתיקות? איך ניצלו מסערה בלב ים? ומה היה סופו המסתורי של המשורר?

קדימה, פתחו את הספר וצאו איתנו למסע! הספר נקרא בנשימה אחת על ידי קטנים וגדולים כאחד.

המחבר, יקהת רוזן, מוכר לקורא הצעיר מסיפוריו הקצרים המתפרסמים בעיתונות. ספריו הקודמים "משפחת ישראלי" ו"משמיע ישועה, המהדורה הצעירה" זכו לביקורות חיוביות. זהו ספרו השלישי בסדרת ספרי ההרפתקאות. הספר הראשון בסדרה, "אל עמוד הימיני", מביא את סיפורו של הרב שאול ישראלי. הוא נבחר למצעד הספרים על ידי משרד החינוך. הספר השני בסדרה, "אל בעלי הנפש", מביא את סיפורם של הרב יוסף והרבנית ברכה קאפח.

"אל הכוזרי – הרפתקאות ספרית רימונים 3" מאת יקהת רוזן. איורים: הדס חורי, הוצאת "דני ספרים – ספריית אלומות" בשיתוף עם אור עציון ספרי איכות תורניים, 141 עמ'. מחיר לצרכן 78  ש"ח, כריכה קשה,  מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il      





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה