יום ראשון, 9 ביולי 2017

ספר נוער חדש - נגד הזרם

ספר נוער חדש:

נגד הזרם מאת רותי יצחקי-ריכטר




"נגד הזרם" מאת רותי יצחקי-ריכטר, בהוצאת "דני ספרים" עוסק בתופעת החרם בקרב ילדים ובני נוער. הספר מביא את סיפורה של חגית, שמספרת על חוויה לא נעימה שעברה בילדותה. כשחגית הייתה בכיתה ה' החליטה טל, מלכת הכיתה היפה והכוחנית, לארגן חרם על חברתה הטובה אורלי, תלמידה מצוינת וילדה נבונה שלא קיבלה את מרותה של טל. היא הודיעה שמי שלא תצטרף לחרם תוחרם גם היא. חגית חששה מאוד למרוד במלכה, אך לא יכלה להשלים עם העוול האיום שנגרם לחברתה ולא הסכימה להחרים אותה. "ניסיתי לבטל את הגזרה והסברתי לחברותיי שהטלת חרם היא פשע אלים ואכזרי, אבל הן לא שמעו לי. כמובן שלא הצטרפתי לחרם, ולכן הוטל חרם גם עליי. אני חושבת שלעולם לא אשכח את רגשות הבושה, העצב, אובדן הביטחון העצמי והבדידות שחשתי בימים הרעים והמשפילים של החרם".

זהו ספרה התשיעי של רותי יצחקי-ריכטר, מורה, אגרונומית וסופרת. ספריה לנוער: "ארץ ירוקה שלי" ו"ים כחול שלי" (ספרית מעריב) "עפיפונים ועוגיות שוקולד" (הוצאת הקיבוץ המאוחד), "התמונה", "מה שעובר לי בראש" ו"המנגינה של נועה" (דני ספרים).

רותי יצחקי-ריכטר אומרת: "לדאבוני, תופעת החרם לא עברה מהעולם אלא החריפה, והיום, בעידן הפייסבוק והוואטסאפ, השתכללו האמצעים להשפיל, לבזות ולהעליב, וילדים רבים נפגעים. אני מקווה שהספר הזה יעזור הן לילדים והן למחנכים למנוע את התופעה המבישה והרעה הזאת, ויעניק להם כלים להתמודד אתה".


"נגד הזרם" מאת רותי יצחקי-ריכטר. הוצאת "דני ספרים", 123 עמ'. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il / אתר הספר: http://www.eshkar.com/


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה