יום חמישי, 6 ביולי 2017

מסע אל הלב מאת ד"ר ענת גרינשטיין

ספר חדש:

מסע אל הלב מאת ד"ר ענת גרינשטיין



לדעת להתמודד עם אובדן בדרך לא שיגרתית: "מסע אל הלב" מאת ד"ר ענת גרינשטיין בהוצאת הספרים "אפרודיזה", הוא ספר מרתק שפותח בפני הקורא אשנב לרזי העולם של מעלה ולאופן בו הוא משתקף בעולמנו ומסייע לנו להתמודד עם תהליכי שכול מחלה ופרידה. זהו מסע מופלא ולא שגרתי שהתרחש באמת.
יום למחרת חתונת בתה מתבשרת ענת על מחלת הסרטן של אביה ומבינה שעליה להתכונן לפרידה. הבשורה מציפה בה זיכרונות מהשכול המלווה אותה מאז שאיבדה את ארז, אחיה הגדול שנפטר מאותה מחלה. באותם ימים היא הייתה נערה צעירה ואיש לא הכין אותה לפרידה או עזר  לה להתמודד עם האובדן. הפעם היא מבקשת עזרה שמגיעה בצורה לא שגרתית. האח שעלה לעולם של מעלה, "שולח לקרוא לה", ובשעה שהיא נחה מנוחת צהריים היא זוכה לבקר לרגע קט בעולם הבא שם נפגשים האח והאחות לאחר עשורים של פרידה.

ענת לומדת על האופן שבו מתנהל העולם העליון דרך עיניה של אישה בוגרת. בעקבות המפגש עם ארז היא מקבלת תובנות חדשות על החיים ומגייסת כוחות להתמודד עם מחלת הסרטן של אביה בעולם של מטה. כשהיא חוזרת מהמסע  אל העולם העליון היא מתחילה במסע אל הלב שבו היא מלווה את אביה אל מותו ולומדת חמלה ומחילה.

בספר מתוארים שני עולמות המתקיימים במקביל על ציר זמן אחד: עולמו של אחיה המת ועולמה.  כן שזורים בו מערכת היחסים שלה עם אחיה ואביה לאורך השנים, סיפור של אובדן והתמודדות עם מחלה בגיל צעיר ובגיל מבוגר.

ד"ר ענת גרינשטיין, תושבת קריית אונו, נשואה + 2 ילדים בוגרים, מרצה ומטפלת בנטורופתיה ורפלקסולוגיה זה 22 שנה, יו"ר אגוד הנטורופתיה לשעבר ומבין מקימי האגוד. על פי שיטתה כל טראומה או אובדן אותו אנו חווים נשאר כצלקת בתוכנו. הדרך להבראה היא לשחרר את אותם משקעים ודפוסים שמפריעים לנו להתקדם בחיים ולהגיע לאיזון פיזי ונפשי מחודש. היא עוסקת באמנות שנים רבות, מציירת, מפסלת ומעבירה הרצאות וסדנאות לקהלים שונים בנושא תהליכי פרידה ושחרור מדפוסים מעכבים באמצעות יצירה ואומנות.

בין המסרים שענת מעוניינת להעביר באמצעות ספרה:  "התבוננות פנימית - צורך לעצור מידי פעם ולהתבונן פנימה אל הרצונות, ההוויות, הפחדים, הרגשות והמחשבות שחוסמות אותנו ואינן מאפשרות לנו להרפות ולצמוח; אהבה עצמית - היכולת שלנו לאהוב ולקבל את עצמנו כפי שאנחנו ולהודות על מה שיש לנו ולא על מה שאין. אהבה עצמית אינה אהבה אנוכית, היא הכרחית. על מנת שנוכל לאהוב אחרים ולהיות בנתינה אנו צריכים ראשית למלא את החלל שבתוכנו באהבה ונתינה כלפי עצמנו – אהבה רוחנית ולא אהבה חומרית; אושר או הנאה - לבדוק מה באמת חשוב לנו בחיים ומה עושה אותנו מאושרים. לא  לבלבל בין הנאה וסיפוק מידי לאושר אמיתי, (כגון רכישת מכונית, בית, רהיט או בגד חדש שגורמים לנו הנאה או סיפוק לזמן קצר ומבלבלים אותנו עם תחושת אושר). מה שקורה בפועל הוא שלאחר מספר ימים אנו חוזרים למצבנו ההתחלתי  ולתחושת חוסר הסיפוק. אושר אמיתי הוא אושר פנימי שלא מגיע בזכות מישהו או משהו חיצוני. אושר נבנה עם השנים ואנו מגדלים אותו בתוכנו מגיל צעיר. החשוב ביותר להפנים שקודם כל יש לנו את עצמנו לפני האחרים;  זכות הבחירה - האם אנו מקשרים את מצבנו בחיים למזל או בחירה ולקיחת אחריות? האם אנו חיים מתוך הבחירות שלנו או ממקום שנכפה עלינו ואנו פוחדים לשנותו? שליטה - ההבנה שאין לנו יכולת לשלוט בחייהם של אחרים ושלא תמיד אנו יכולים להשפיע. לעתים המקום של חוסר האונים הוא מקום בו אנו מבינים שאנו רק חלק קטן מהיקום. לא כל דבר קשור בנו. ככל שנלמד לשחרר את השליטה ונתחיל לחיות מתוך חופש לעצמנו ולאחר, מתוך קבלה והבנה שלא הכול מתנהל כפי שאנו רוצים יהיה לנו יותר קל לקבל את השינויים בחיינו.

ענת גרינשטיין מספרת כי החזון שלה "לראות עצמי עומדת מול קהלים רבים בהם אני מספרת על התבוננות אחרת על החיים. היכולת להסתכל לחיים בעיניים וללמוד תובנות חדשות שיובילו לשינוי, הארה והתעוררות. להעביר סדנאות בנושא התמודדויות עם פרידה ושחרור מכל אותם מחשבות ודפוסים שמעכבים אותנו בחיים בדרך של חוויה ויצירה". 

"החיים הם לא מעמסה, אלא מתנה שאת צריכה להוקיר עליה תודה בכל יום ויום. הכבדות היא בראשך. נסי לשחרר מעט את המחסומים ואת המשקולת שאת סוחבת על גבך" (מתוך הספר) – "אנו לוקחים את החיים קשה מדי ולא יודעים לעצור מידי פעם כדי להודות על מה שיש. להתייחס לדברים שקורים בפרופורציות. כשמתבוננים על מה שיש רואים את החיים באור אחר. אנו אלה שיוצרים מחסומים בתוכנו ע"י מחשבות ודפוסים ם שאפשר לשחררם משום שהם רק מקשים עלינו את החיים".
"מסע אל הלב" מאת ד"ר ענת גרינשטיין. הוצאת הספרים "אפרודיזה", 170 עמודים.

מחיר לצרכן 75  ש"ח. להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות או באתר המחברת:  http://www.anat-greenshten.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה