יום חמישי, 20 ביולי 2017

צרותיו הטובות: מאת יוסי זיו

צרותיו הטובות


מאת: יוסי זיו   

הוצאת סטימצקי; 287 עמ'; 94 ש"ח

צרותיו הטובות הוא סיפור על אדם ככל האנשים, המודע לחולשותיו ומנסה להתגבר עליהן.
מעת לעת הוא נכשל בכך, ומדי פעם גם מצליח.

נחום פז אוהב שתי נשים. ורדה ומלכה. אשתו וגיסתו. ישראלי, יהודי, גבר בראשית שנות החמישים שלו, נשוי ורב לבן. חייו טובים, והוא מודע לכך, אבל למרות ההצלחה לכאורה, הוא מלא חרדות שעליהן מתווסף גם חוסר שקט טורדני, מציק. כשהוא חושב על חייו הוא חש שאת מהלכם לא הוא בחר, לא הוא הוביל, לא הוא ניווט. החיים הוליכו אותו כמעט בלי התערבותו, והוא מצא עצמו במקום שונה ממה שתכנן.
את האחיות הוא פגש במפגש של "יש גבול" במלחמת לבנון. הוא נמשך לשתיהן אך התחתן עם ורדה, ומלכה אחותה התחתנה גם. לאורך כל חייו הוא מודע לכך שזה היה יכול להיות הפוך, וחש שאולי החמיץ החמצה גדולה. אחרי שבעלה של הגיסה נהרג מתעוררת בנחום אותה תקווה עתיקה, רדומה, שמטלטלת אותו ועלולה להפוך את כל חייו על פיהם.

הסיפור מתרחש בישראל של שלהי האינתיפאדה השנייה, והפוליטיקה הבלתי נמנעת חודרת גם היא לסיפור ומעוררת מחלוקות משפחתיות בין הגיס הרוויזיוניסט למשפחת פז השמאלנית, ובין נחום, "שמאלן שהתפכח", לבין בנו הרדיקלי, יותם, המאתגר את אביו ללא הרף.

***
יוסי זיו, יליד תל אביב, 1951 , בעל תואר דוקטור לכימיה ולמד לתארים גבוהים בפילוסופיה. לימד מדע ופילוסופיה במכללות בארץ ובבית ספר בינלאומי בשווייץ. ערך את כתב העת הבינתחומי מקום למחשבה ועם צבי ינאי את הגיליונות האחרונים של כתב העת מחשבות,  היה חבר מערכת בגליליאו ובשדמות ועורך מדעי בספריית מעריב. בשנים 1997 – 2002 ארגן והנחה סדרות בינתחומיות במוזיאון תל אביב לאמנות.
פרסם מאמרים רבים בפילוסופיה ובמדע  וכן ביקורות ספרים בכתבי עת ובעיתונות היומית.
ספרו פילוסופיה וטעם החיים , מסות ומאמרים, ראה אור בשנת  2002ב"ספריית מעריב" וזכה לשבחים. בשנת 2013 ראה אור הרומן הנשים של ברוך לוי , בהוצאת "מנשר של סופרים",  וגם הוא התקבל בחום.
מאז 2003 מתגורר בשווייץ.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה