יום ראשון, 19 ביוני 2011

הקרוסלה של קוראלי

הקרוסלה של קוראלי


כתבה: קייט וסטרלנד
אייר: רוברט אינגפן
נוסח עברי: נורית זרחי
הוצאת פלא
*****
גיל יעד 4-7
(לא ממוספר, 64 ₪)


לילי היתה משועממת.
"למה לא תקראי בספר?" שאל קול.
"מי אומר את זה?" שאלה לילי.
"אני, כמובן."
"אבל אני לא רואה אותך!"
"איפה הדמיון שלך?" שאל הקול. "למה את לא קוראת?"
"כבר קראתי."
"אפשר לקרוא פעמיים. ככה תמצאי את הספר שבתוך הספר."
"את מה?"
"כשאת קוראת בספר שוב, או אפילו חושבת עליו, הדמיון שלך מוביל אותך לסיפורים חדשים."

כך פגשה לילי את קוראלי, גמד הבר.  קוראלי עזר לה לגלות את כוחו של הדמיון, לימד אותה להפעיל את דמיונה בזמן הקריאה ולהגיע לעולם הספר.

בעזרת הספר "הקרוסלה של קוראלי", לומדים גם הקוראים את כוחו של הדמיון, בעזרתו אפשר להפליג למרחקים, להפגש עם גמדי בר, פיות, דרקונים ואפילו לרחף על גבו של סוס מעופף.
כל מה שאתם צריכים לעשות הוא, לפתוח ספר, להתחיל לקרוא בו ולתת לדמיון להוביל אתכם הרחק הרחק, לעולם קסום ומלא מסתורין והפתעות. ואם קשה לכם להגיע לבד אל עולם הספר,  קראו לקוראלי והוא יבוא מיד לעזרתכם.

שם הספר מורכב משתי מילים המקפלות בתוכן מספר משמעויות: "קרוסלה" היא כיף, גירוי, מהירות, הנאה מתחושת הסחרור. "קוראלי" יכול להיות חיבור של שתי מילים : קורא+לי, מישהו מקריא לי סיפור, מישהו (הדמיון) קורא לי לבוא אליו, ועוד.


רוברט אינגפן , ילדי 1936, גילונג, אוסטרליה, נחשב לאחר המאיירים הגדולים בעולם ספרות הילדים ואחד המאיירים , המעצבים וסופרי הילדים הנודעים והפוריים ביותר שהעמידה היבשת החמישית. לפני כחמישים שנה החל ללמוד איור, אמנות ועיצוב בקולג' המלכותי הטכני בלבורן. מאז 1970 אייר וכתב יותר ממאה ספרי פנטזיה וספרים אחרים, לילדים ולבוגרים. יצר פסלים ועיצב בולים ושטיחי קיר והציג תערוכות. הוא זכה בשפע פרסים בארצו ומחוצה לה. ב-1986 הוענקה לו מדליית הנס כריסטיאן אנדרסן - אות הכבוד הגבוה ביותר - על תרומתו ארוכת השנים לספרות הילדים הבינלאומית.
אייר בין השאר, קלאסיקות כ"פינוקיו" מאת קרלו קולודי, "אליס בארץ הפלאות" מאת לואיס קרול, "הרוח בערבי הנחל" מאת קנת גרהם, "פיטר וונדי" מאת ג'יימס מאתיו בארי, "הרפתקאות טום סוייר" מאת מרק טוויין, "סוד הגן הנעלם" מאת פרנסס הודג'סון ברנט ו"אי המטמון" מאת רוברט לואיס סטיבנסון.
הוא ורעייתו אנג'לה חיים היום באנג'לסי סמוך לגילונג. יש להם ארבעה ילדים, שישה נכדים ונין אחד.
בהוצאת "פלא" ראה אור ספר נוסף שלו, "שומר החלומות".

התרשמותי: האיורים גם בספר זה יפהפיים, כמו בכל ספרי "הוצאת פלא" שקיבלתי עד היום. בספר הזה האיורים מזכירים (באווירה הכללית) את האיורים שליוו את סיפורי האגדות של פעם, עם סוסים מעופפים, טירות ודרקונים וקרוסלות יפהפיות. מתנה מומלצת וקנייה מומלצת לילדים, ספר מומלץ !!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה