יום ראשון, 5 ביוני 2011


פטריק קים חוזר בדמותו של דיוויד סטון גיבור הספר


זליג

 

12321 דקות למוות!

מאת: אלישע בן מרדכי

 

הוצאת אסטרולוג
בשיתוף הוצאת ידיעות אחרונות

* * * * *

336 עמודים, 98 ₪



מכונית המרצדס ההדורה שיצאה מפראג, פותחת את המרוץ המטורף לחיים או למוות. ומחריקת הצמיגים הראשונה ועד לקלף הפוקר האחרון, הקורא אינו מסוגל להרפות ממותחן מרתק זה.
פראג, לונדון, תל–אביב, פריז, ורונה, פירנצה, מונטריג'יוני... דקה אחר דקה, גופה אחר גופה, מתנהל המרוץ. האם יצליחו דיוויד סטון ואירנה לעצור את סכנת המוות המאיימת על אלפי אנשים?
ומי, לכל הרוחות, הוא זליג?

אלישע בן מרדכי מחבר הסדרה המיתולוגית פטריק קים, חוזר, בספרו החדש "זליג", לדמות הגיבור ההרואי בנוסח פטריק קים. דיוויד סטון, זאב בודד בעולם שכולו צללים, יודע כי זו משימת חייו. אין הזדמנות שנייה... 12321 דקות בחייו של סוכן חשאי היודע כי טעותו הראשונה תהיה — תמיד — גם האחרונה!


אלישע בן מרדכי עוסק בכתיבה ובהוצאה לאור עשרות שנים, וכיום הוא חוזר אל אהבתו הראשונה, כתיבת ספרי מתח. שנות דור לאחר שכתב את סדרת פטריק קים, הקוריאני בעל כפות הידיים המסוקסות, חוזר המחבר ויוצר גיבור שנשים אוהבות לאהוב וגברים רוצים לחקות.
נולד ב-1947, במחנה עקורים באוסטריה. גדל ולמד בחיפה. בוגר בית הספר הריאלי. שירת בצבא ביחידת מודיעין. בוגר האוניברסיטה של תל אביב בכלכלה ובמדעי המדינה.
לאחר שחרורו מהצבא החל, במקביל ללימודיו, לכתוב ולתרגם ספרים שונים עבור הוצאות כגון רמדור, מזרחי, תמוז ואחרות (סדרת ספרי פטריק קים, מערבוני רינגו וביל קרטר, ספרי הרקולס ומצ'יסטה, רומנים רומנטיים שונים וכדומה).
במקביל לכתיבת ספרים, בעיקר ספרי ילדים ונוער, ייסד ב-1977 הוצאה לאור משלו בה פרסם את ספריו.
ב-1993 יסד את הוצאת "אסטרולוג" וערך והפיק את מרבית ספריה, בעברית ובאנגלית.
ב-2006 כתב תסריט לסרט פעולה המבוסס על דמותו של פטריק קים, לפי הזמנתו של הבמאי מנחם גולן. זה היה הצעד הראשון שהחזירו לאהבתו הישנה - הכתיבה.
אלישע, נשוי ואב ל 4 בנים וסב ל-2 נכדים.


על ההוצאה


הוצאת אסטרולוג הוקמה בשנת 1993 והוציאה עד כה למעלה מאלף כותרים. תחילה התמקדה בהוצאה לאור של  שבועון העוסק בתחומי העידן החדש,  ובהוצאה לאור של ספרים בתחום זה. עם הזמן הרחיבה את עיסוקיה ופרסמה ספרים בכל תחומי היצירה. במשך השנים יצאו לאור ספרים בתחומים הקשורים לבריאות, מיסטיקה, גוף ונפש, ניחוש העתיד, חכמת המזרח וכדומה, לצד ספרי פרוזה, עיון, מדע בדיוני וספרי ילדים.
משנת 1995 מוציאה ההוצאה לאור ספרים גם בשפה האנגלית, בעיקר בנושאי העידן החדש, המיועדים לשווקים  בחו"ל. הספרים, כ-150 כותרים בשפה האנגלית, מופצים על ידי מפיץ אמריקאי גדול ותורגמו מאנגלית לשפות רבות. חלקם היו לרבי-מכר.
מ-2007 רואים אור ספרי ההוצאה בשפה העברית, בשיתוף עם הוצאת משכל (ידיעות אחרונות).
הוצאת אסטרולוג היא חברה פרטית בע"מ, הנמצאת בבעלות משפחת בן מרדכי.

דעתי: לאוהבי הז'אנר, הספר מרתק, והקריאה סוחפת. מצאתי את עצמי נסחפת עד השעות הקטנות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה