יום שישי, 3 ביוני 2011

מסעו של יונה (ספר שירה)

הוצאת "אחוזת בית" שמחה לבשר על צאת ספר השירים



מסעו של יונה


מאת

סיון בסקין


(140 עמ', 78 ₪)


ספר שיריה השני של סיון בסקין, "מסעו של יונה", עתיד לראות אור בהוצאת "אחוזת בית" לקראת שבוע הספר תשע"א. הספר יגיע לחנויות בתחילת מאי 2011.


"מסעו של יונה" כולל מבחר שירים שכתבה בסקין מ-2005 ועד היום. בקובץ נמצאים, בין היתר, מחזורי שירים לצד תרגומים של בסקין לשיריה של המשוררת הרוסייה מרינה צווטאייבה. בין שירי הספר נמצאת הפואמה "מסעו של יונה", שבהשראתה הלחין מתי קובלר יצירה בשם "יונה בורח".


זהו ספר שמסמל התבגרות. בשפה עשירה ויפה נוגעת בסקין ברגעים מחייה האישיים (משפחה, אימהות, תל אביב, ים תיכוניות, מסעות בעולם), במקומה של המוזיקה בחייה ובתחומי עניין מגוונים (היסטוריה, אמנות ועוד), תוך שימוש במחוות ספרותיות.


מאז החלה לפרסם את שיריה הפרובוקטיביים בכתב העת "הו!", סיון בסקין נחשבת לאחד הקולות המבטיחים והמקוריים בשירה העברית הצעירה. בשיריה משתקפת בין השאר אישיותה של משוררת המעורה בגוני החיים כולם, בלי להצטמצם אך ורק להווייתה הפרטית.

סיון בסקין: הערות ביוגרפיות
סיון בסקין היא ילידת וילנה, 1976. היא עלתה לישראל בילדותה, התגוררה בחיפה, עברה לתל אביב, וכיום עובדת כמנתחת מערכות מידע בהנהלת בנק הפועלים. היא חובבת מושבעת של היסטוריה ואמנות, כותבת בחרוז ובמשקל, ומגלגלת בשיריה עברית רבת-גוונים, צברית, מחוספסת וחושנית, אך בה בעת מוזיקלית ועשירה בהמצאות.

ספר שיריה הראשון, "יצירה ווקאלית ליהודי, דג ומקהלה", יצא לאור בהוצאת "אחוזת בית" ב-2006.

שיריה של בסקין התפרסמו בכתבי עת ובאתרי אינטרנט שונים. מאז 2004 היא משתתפת בקביעות בכתב העת הספרותי "הו!" ומפרסמת בו שירים ותרגומי שירה. בין תרגומיה: הרומן "סיפורה של סוניצ'קה" מאת מרינה צווטאייבה (הוצאת "אחוזת בית", 2005), ו"המזוודה" מאת סרגיי דובלטוב (הוצאת "אחוזת בית", 2010). בשנת 2011 עתיד לראות אור תרגומה מליטאית לספרה של ונדה יוקנייטה, "נהגה בחשיכה" (הוצאת אסיה).

התרשמותי: ספר שירה מצוין, כתבו על זה גדולים ממני, ולי נותר רק להסכים. היו שירים שמאד אהבתי ואחרים שקצת הלכתי איתם לאיבוד. ובכל זאת אביא בית מתוך אחד השירים שמאד אהבתי.

אור הירח

עַל מִדְרָכָה סְדוּקָה לְאֹרֶךְ הַגָּדֵר
פּוֹסְעוֹת הַנַּעֲלַיִם בְּאָבָק חִוֵּר.
וְאִישׁ לֹא מְחַכֶּה בְּסוֹף הַמַּעֲקֶה.
וְהַחַלוֹן לְשָׁם לֹא מִתְנַקֶּה.

(עמ' 32)



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה