יום שלישי, 21 ביוני 2011

את לא נראית בכלל

את לא נראית בכלל

רומן

מאת: ד"ר רבקה נרדי

 

עורך: דוד כהן

 

הוצאת "הדים"

*******
(286 עמ',  85 ₪)

באומץ וביושר לב, מספרת רבקה נרדי את סיפורה של חנה, "אישה מבוגרת" הפוגשת בפליאה ובצער את  אובדניה, אהבותיה, פחדיה, תקוותיה וגם מרידתה בסדר הקיים של הדברים.  התאהבותה הנאיבית-מפוקחת בגבר צעיר ממנה הם המנוע המעורר אותה,  ממנו תשאב תעצומות נפש לחיפוש אחר נקודת אחיזה בסתיו חייה. היא סוקרת את מי שהיא הייתה ולא תהיה עוד. על אף החריצים הקטנים ליד העיניים היא עדיין כמהה לאהבה באותו עיוורון של נעוריה, ובאותה התלהבות של הימים ההם היא מתריסה נגד פחדיה וכאבי הלב שלה, מורדת בסביבתה, ונותנת ביטוי למאוויים העמוקים ביותר בנפשה.
את סיפור חייה של חנה עוטפת המחברת, ברכות, בחמלה ובכנות, במסגרת סיפורית אישית. נרדי מקיימת סוג של דיאלוג עם גיבורת ספרה, המבטאת קול נשי מסתורי משהו אך כזה הנוגע ומעורר אותה לראות את מה שהלב מסרב. זהו מפגש יוצא דופן בין שתי נשים – בין מציאות לעלילה דמיונית. על קו התפר הזה נרקם לו סיפור התבגרותן-הזדקנותן של נשים בחדרי חדרים אך גם לאורה הבהיר-אכזרי של חברה הסוגדת לנעורים.
שם הרומן "את לא נראית בכלל" הוא בעל כפל משמעות - לא רואים עליך את גילך... לא רואים אותך... הרומן  מחבר את הקוראים לנרטיב הנשי על גיל והזדקנות שאינו עוד "נושא נשי" זניח אלא סוגיה חברתית-מגדרית רלבנטית  לכולנו, בכל גיל.
בהשראת הספר מפיקה רבקה נרדי יחד עם בתה טל, שחקנית וזמרת, מופע משותף – שיח בין אם ובת, בין אישה מבוגרת ואישה צעירה, על גיל, על התבגרות, על אהבה ותשוקה, על זוגיות, אימהות וחלומות קריירה. מופע הבכורה עתיד להתקיים בעוד מספר חודשים.
זהו ספרה השנים עשר של ד"ר רבקה נרדי, והרומן השלישי שלה.
ד"ר רבקה נרדי: סופרת ומטפלת אישית וזוגית. בעלת תואר דוקטור לפילוסופיה מטעם UNION INSTITUTE, סינסינטי ארה"ב, עם התמחות בפסיכולוגיה חברתית ובמגדר (1999), מנהלת ומקימת מכון "דיאלוג" (1990). נמנית עם אנשי המקצוע הבכירים בתחום העצמת נשים, יחסי הורים ילדים, זוגיות ויחסי נשים גברים בעולם האישי והמקצועי. הייתה שותפה בהקמת "התנועה לשוויון ושלום בין המינים" (2004). בין ספריה האחרים: "שיחה זוגית: על מה שקשה לדבר", (נכתב במשותף עם ד"ר חן נרדי), "הדים" 2010, "זר יקר שלי" (רומן), פרדס, 2008. "נשים חסרות מנוח: שיח נשים בדרכן לשוויון", פרדס, 2007. "להיות דולפין: התמודדות עם תוקפנות וחולשה בזוגיות, בהורות, בעבודה ובצבא" , (נכתב במשותף עם ד"ר חן נרדי), מודן, 2006. "ליאורה" (רומן), ברקאי ספרים, 2004.  "זוגיות בסערה", הקיבוץ המאוחד, 2003. "איתך בגובה העיניים", מודן, 1996. "נישואים שניים", מודן, 1994, 2005. "בין העונות: על נשים באמצע החיים", מודן, 1991. "אשה בזכות עצמה", מודן, 1989. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה