יום שבת, 11 במאי 2013

הענק והגמדה


ספר חדש: הענק והגמדה מאת ד"ר דב ינאי

אגדה שובת לב למבוגרים בנושא העצמה אישית ומסע פנימי




"הענק והגמדה" מאת ד"ר דב ינאי, בהוצאת הספרים "אוריון", הוא אגדה אנושית שובת לב למבוגרים, על משא ומסע להעצמה אישית. העלילה מרגשת, סוחפת ונכנסת היישר ללב. זהו ספר שנע בין המציאות לעולם המעשיות וצובר רווחים משניהם.

הסיפור, דרך כתיבתו הישירה והתמה, חוצה את גבולות המרחב האישי הפרטי ומאפשר לכל קורא להתבונן בענק ובגמד שבו, בחולשות ובעוצמות, בעיניים של מבוגר וילד כאחד. הספר מסרב ללכת בתלם זה או אחר של ז'אנר קיים והוא מהלך על קו התפר בין אגדת ילדים מתקתקה ומאוירת, למדריך רוחני ולאוטוביוגרפיה נוקבת וכואבת. טשטוש זה מאפשר לקורא להתמסר לסיפור מבלי לשפוט אותו ואת עצמו בתוכו, אלא לחוות את המסע בכל עוצמתו.

משמעויות היחסים בין הענק לגמדה,  פורסות תהליכי גדילה והרחבת מודעות. המסע לגידול הענק שבך הוא המסע של כולנו, והוא מצריך התחברות לכאב ולחולשה אך גם לתמימות ולאופטימיות:
"...הוא הרגיש תערובת של הקלה ושל עצב. הקלה – על שיש לו פחות גמדה על הכתפיים, ועצב – על שהוא פחות ענק. "אמרת שיש ענקים בלי גמדים", הוא התפרץ שוב אל הזקן, "איך אפשר להיות ענק ללא גמד על הכתפיים?". "לשם כך עליך לגדל את הענק שבך", ענה חכם-החכמים. "כיצד עושים את זה? איך מגדלים את הענק שבפנים?".." (מתוך הספר)

המסר העיקרי בסיפור: "גדל את הענק שבך.." מעלה שאלות מהותיות שנוגעות בכולנו כפרטים וכחברה: האם ניתן להיות ענק ללא גמדים מסביבך? האם היכולת שלנו להרגיש גדולים ויכולים, מותנת לעד, באדם שכנגד? מהו הסוד לעוצמה אוטנטית ואינסופית אשר תלוייה אך ורק ביכולת שלה להתקים ולצמוח בתוכך. וכמו בכל סיפור אגדה, האם יש דרך בה לכל הגיבורים בסיפור יש הזדמנות לסוף טוב עד עצם היום הבא?

ד"ר דב ינאי מומחה ועתידן בעל שם עולמי בתחום המשאב האנושי, אבחון ופיתוח. יועץ בכיר להנהלות ויחידים בארץ ובעולם. הקים, ייסד וניהל מגוון חברות מקצועיות בתחום, ביניהן: "מכון אדם-מילוא", המכון המוביל לאבחון וייעוץ במשאבי אנוש. "עמי" –הבית לעסקים המשפחתיים."גנסיס יועצים"  החברה הבינלאומית לייעוץ למשאבי הניהול.   "לכל אדם יש שביל" - המרכז לייעוץ והכוון קריירה; "אדם-בגליל" -  מרכז למפגשי חזון של יחידים והנהלות. תפקידים: איגוד המכונים לאבחון תעסוקתי – יו"ר.  "א.י.ל.ד" – האגודה  לחקר העתיד- יו"ר משותף.  חבר בוועדות ציבוריות בתחומי פיתוח הפוטנציאל האנושי ומרצה אורח בטקס הענקת פרס ישראל. ספרו המקצועי the silver ace"" מפרט מודל לאפיון ופיתוח כישורי האדם למאה ה- 21.

הענק והגמדה  מאת ד"ר דב ינאי, הוצאת הספרים אוריון, איורים: אינה קצב, 46 עמודים, מחיר לצרכן  49 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים, דרך חנות ההוצאה ברחוב סחרוב 19, קניון ערי החוף, ראשון לציון ובאתר ההוצאה www.orion-books.co.il





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה