יום שלישי, 14 במאי 2013

יום בלי לילה



יום בלי לילה



מאת: אורית רינגל אמיר


איורים: ליאורה גרוסמן


סדרת קוראים צעירים

הוצאת רימונים

* * * * * *

גיל יעד: א'-ד'

(103 עמודים, 72 ש"ח)

כשמיקה עלתה לכיתה ג', ההורים שלה החליטו לעזוב את העיר ולעבור למושב. מיקה חוששת מהמקום החדש שבו אינה מכירה אף אחד. אמנם ילד אחד, יובל, מתיידד איתה מיד, אבל מה שהופך אותה לאחת מהחבר'ה, הוא מעשה גבורה קטן.
מיקה טסה עם אביה לחו"ל כדי להביא ארצה כלבת טוי פודל שחורה ומתוקה שנקראת "לילה" (כי היא שחורה כמו הלילה). במהלך הטיול נכונו להם הפתעות והרפתקאות מסעירות עם תעלומה אחת גדולה.
הספר, שנכתב בהשראת סיפור אמיתי, נוגע בבעיות שהילדים של היום חשופים אליהן: גירושין, העתקת מקום מגורים, התעללות בבעלי חיים, עישון ועוד.

הספר מלווה באיוריה המקסימים של ליאורה גרוסמן, מהמאיירות המובילות בארץ ובעולם, זוכת עיטור אנדרסן לשנת 2008 .
ספר שכולו חוויה לילדים בכיתות א-ד' בסדרת "קוראים צעירים" של "רימונים".

אורית רינגל אמיר, רעיונאית ופרסומאית. עוסקת כיום בציור ובכתיבת ספרי ילדים. כל ספריה מצטיינים באהבה לילדים ולבעלי חיים. סדרת הספרים שכתבה על "פטר ואלכס", הכלבים הפרטיים שלה, ראתה אור ב- 2007 וזכתה להצלחה בקרב הורים וילדים כאחד.

נולדה בתל אביב ומאז שהיא זוכרת את עצמה אהבה חיות. היא גרה ליד גן החיות הישן (היכן שהיום נמצא "גן העיר") וכל שבוע הייתה מבקרת את החיות. בוגרת הגימנסיה העברית הרצליה, שירתה כצפנית בחיל האוויר. אחרי הצבא נסעה לארה"ב ללמוד עיתונאות. כשפרצה מלחמת ששת הימים, הפסיקה את לימודיה  וחזרה לארץ. היא נרשמה ללימודי היסטוריה כללית ובד בבד עבדה בעיתון "את" כשטומי לפיד היה העורך.
דובז'ה (יוחנן גולדברג), מייסד גיתם, היה זה ששכנע אותה לעבור לפרסום. בתחילה עבדה אצלו ואח"כ בפרסום אריאלי וב"טמיר כהן". היא המציאה עשרות פרסומות שחדרו לשפת היומיום והפכו למטבעות לשון. עבודותיה זכו בפרסים רבים וכולן הפכו להצלחה שיווקית.
 "גם יפה וגם אופה", "פיצה מקפיצה", "השמפניה של הטבע", "כספומט – הבנקאי הכי מהיר בעיר", "בשבילו זה דני – בשבילך זה חלב", "מיס לוסי", "ראיתי גבר מדליק...נלסון" (עבור דובק), "אני מת לחיות" (עבור המועצה למניעת תאונות דרכים), "בירה לגברים שנשים אוהבות" (עבור גולדסטאר), "מסטיק MUST", אלה הם רק חלק מהברקותיה, שזיכו אותה 5 פעמים ברציפות באוסקר של הפרסום. בעיתונות כינו אותה "הכוהנת הגדולה של הפרסום". בכתבה שפורסמה בגלובס בסוף 2005 על 100 הסיסמאות הנבחרות מכל הזמנים, 10 סיסמאות מתוכן היו שלה.
לפני כ-13 שנים פרשה מעולם הפרסום, נישאה לעמי אמיר, קיבוצניק לשעבר שהקים חברת היי-טק מצליחה "רדויזן" והחלה ללמוד ציור אצל הצייר ליאו ריי.

אורית מתגוררת בכפר שמריהו עם בעלה,  שלושה כלבים וחתולה.

התרשמותי: אתחיל בהמלצה, ספר מאד מומלץ !!! בספר זה, ולא רק בגלל העובדה שהוא נכתב בהשראת סיפור אמיתי, אלא בנוסף, ניתן למצוא התמודדות "נכונה" עד כמה שניתן להגדיר התמודדות כנכונה, עם בעיה שלא מעט ילדים נתקלים בה. במשפחתי, ממש בימים אלו מתכוננים להתמודדות של מעבר דירה וכתוצאה מכך מעבר של ילדה בת 7 לבית ספר חדש. היתרונות של הספר הן לא רק בתוכן אלא גם באיורים היפהפיים הנלווים והמסייעים בהמחשה, באותיות הגדולות והמנוקדות, כדי להקל על ילדים בכיתות הנמוכות בקריאה עצמאית.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה